به گزارش فارس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در مراسم فارغ‌التحصیلی افسران نظامی در جنوب اسرائیل با طرح ادعای ‌تهدیدهای امنیتی فراوان علیه تل آویو که باید برطرف شوند، گفت: «بزرگترین چالش، تلاش ایران برای محاصره ما در حالتی غافلگیر کننده است.»

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع» «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل در سخنانی گفت: «برای جلوگیری از تلاش‌های ایران جهت شکل‌گیری این غافلگیری لحظه‌ای تردید نداریم. حتی در صورت شکست تلاش‌های دیگران، این کار را با نیروهای خود انجام می‌دهیم.»

لیبرمن با توضیح درباره تلاش‌های ایران برای نفوذ در منطقه از طریق آنچه که وی گروه‌های خرابکار نامید گفت: «ایران سال‌ها حزب‌الله را تقویت کرد.سپس به حمایت از جهاد اسلامی پرداخت و اینک آن‌ها در حال احاطه بر حماس هستند. همین چند روز قبل شاهد سفر هئیتی از مقام‌های حماس به ایران بودیم.»

لیبرمن با پرداختن به موضوع تلاش‌های ایران برای نفوذ در سوریه همچنین گفت: «آنچه که در سوریه اتفاق می‌افتد با هدایت ایران و بخشی از همان اقدام غافلگیر کننده است. تلاش آن‌ها در مسیر ساخت یک بندر، فرودگاه نظامی و پایگاه برای شبه نظامیان شیعه افغانستان، پاکستان و عراق است. این‌ها همه بخشی از تلاش‌های مخربی است که متوجه ماست.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.