به گزارش فارس، منابع خبری روز چهارشنبه گزارش چند روز پیش یک وبگاه آمریکایی را درباره اقدام احتمالی دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» برای لغو توافق میان شرکت بوئینگ و ایران‌ایر، رد کرده‌اند. 

وبگاه واشنگتن‌فری‌بیکن روز دوشنبه مدعی شده بود دولت ترامپ برای لغو توافق خرید هواپیما میان شرکت بوئینگ و ایران‌ایر از طرف نمایندگان کنگره آمریکا تحت فشار قرار گرفته و احتمالاً آن را لغو خواهد کرد. 

پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ و لغو تحریم‌های بین‌المللی، شرکت‌های هواپیمایی ایرباس و بوئینگ اعلام کردند قصد دارند بیش از ۱۰۰ فروند هواپیما به ایران بفروشند. 

ویکلی‌استاندارد امروز، به نقل از منبعی در کاخ سفید نوشته که رئیس‌جمهور آمریکا هنوز درباره قرارداد معامله هواپیما میان ایران‌ایر و بوئینگ تصمیم نگرفته است.

با آنگاه وبگاه واشنگتن‌فری‌بیکن ادعا کرده بود که مقام‌های کاخ سفید این توافق فروش هواپیما را مغایر با منافع امنیتی آمریکا می‌دانند، منبع مورد استناد ویکلی‌استاندارد گفته کابینه امنیتی ترامپ هنوز هیچ توصیه رسمی درباره این قرارداد به وی نکرده و انتظار نمی‌رود که چنین توصیه‌ای به زودی انجام شود. 

مقام‌های آمریکایی و نمایندگان کنگره در گذشته با بیان ادعاهای اثبات‌نشده شرکت ایران‌ایر را به انتقال نظامیان و تسلیحات به سوریه متهم کرده‌ و بر همین اساس خواستار لغو فروش هواپیما به شرکت هواپیمایی حامل پرچم ایران شده‌اند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.