به گزارش ایرنا، ترامپ در این تماس تلفنی گفته است نوزدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین مورد توجه جهانیان قرار گرفته و من نیز به سیاست های مهمی که &#۳۹;شی جین پینگ&#۳۹; در این نشست اعلام کرده توجه زیادی دارم. 

او گفته است اکنون دیدار قریب‌الوقوع من از چین موضوعی داغ در میان مردم آمریکاست و من از ملاقات و تبادل نظر با شما درباره مسایل مورد علاقه بین المللی و منطقه ای انتظاراتی دارم.

شی جین پینگ رییس جمهوری چین نیز در این تماس تلفنی ضمن تشکر از تبریک ترامپ گفت: در نوزدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین که به تازگی پایان یافت، نقشه بزرگ توسعه چین در آینده تدوین شد. 

او گفت: چین ضمن پایبندی قاطع بر راه توسعه صلح آمیز و اجرای راهبرد سود متقابل و درهای باز، منافع مشترک با کشورها را گسترش داده و برای تقویت هماهنگی و همکاری با دیگر کشورهای بزرگ تلاش خواهد کرد.

رییس جمهوری چین همچنین تاکید کرد: چین به توسعه روابط با آمریکا بسیار اهمیت می دهد و مایل است بر اساس احترام و منافع متقابل، به توسعه درازمدت، سالم و نیز ثبات دو کشور یاری کند.

شی افزود: شما به زودی از چین دیدار می کنید و من انتظار دارم در پکن با هم درباره توسعه روابط دو کشور در آینده برنامه ریزی و به گسترش همکاری با منافع متقابل بین دو کشور یاری کنیم تا رفاه بیشتر برای مردم دو کشور ایجاد شود و خدمات بیشتری برای صلح، ثبات و شکوفایی منطقه و جهان انجام شود.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قرار است 5 نوامبر به صورت دوره ای به کشورهای ژاپن، کره جنوبی و چین سفر کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.