به نوشته اعتماد، الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به مطرح شدن مساله حصر در بازه‌های مختلف گفت: تصمیمات شورای عالی امنیت ملی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد. موضوع حصر اگر چه در افکار عمومی به صورت‌های متفاوت مطرح می‌شود، اما بدون شک چنین مساله‌ای برای مسوولان کشور هم دغدغه‌ای است که اگر بیشتر از جامعه نباشد، قطعا کمتر نیست.

وی افزود: با این حال نباید نکته‌ای را فراموش کرد و آن هم این است که پیگیری و حل این مساله، یک مرجع بیشتر ندارد و آن هم شورای عالی امنیت ملی است و صفر تا صد آن بر عهده‌ این نهاد ملی قرار دارد.

این عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه موضوع حصر، قطعا حل می‌شود، تاکید کرد: اما به عنوان یک نماینده مردم که تا حدی از وجوه تصمیم‌گیری در نهادهای کشور آگاهی دارم، معتقدم که مانور تبلیغاتی در این زمینه، اقدام درستی نیست. در واقع افکار عمومی باید اطمینان خاطر داشته باشد که تبلیغاتی شدن ماجرای حصر آن هم از رهگذر رسانه‌ها، نمی‌تواند گره‌ای از کار بگشاید.

حضرتی با اشاره به مسوولیت‌ها و جایگاه شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: شورای عالی امنیت ملی بی‌‌تردید با دقت، مصلحت‌سنجی و در راستای تامین امنیت ملی از این موضوع غفلت ندارد و مسوولیت صفر تا ١٠٠ حصر نیز با این شورا است.

وی افزود: مردم و افکار عمومی باید بدانند که برخی مانورهای تبلیغاتی نتیجه‌ای ندارد و باید از این رفتار‌ها با نگاه عاقلانه و بلند‌مدت پرهیز کرد.

نماینده مردم تهران یادآور شد: وقتی مسوولیت این پرونده به شورای عالی امنیت ملی متشکل از سران قوا، مسوولان بلندپایه امنیتی و نظامی و قضایی واگذار شده بی‌تردید باید به این نهاد مهم ملی اطمینان کرد و منتظر اقدام و اخبار منتشر شده از سوی شورای عالی امنیت ملی بود.

حضرتی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که دلسوزان کشور با سعه‌ صدر، دقت نظر و درک درست از وقایع نسبت به هر مساله‌ مهم ملی از جمله موضوع حصر نگاه می‌کنند و تصمیمات مقتضی را اتخاذ می‌کنند.

مدیر مسوول روزنامه اعتماد تاکید کرد: تا آنجایی که در جریانم شورای عالی امنیت ملی صرفا با تدابیر خودش و مصلحت‌سنجی‌ای که دارد بدون تاثیر‌پذیری از موضع‌گیری‌ها و اظهارنظر جریان‌ها و گروه‌های سیاسی و اشخاص و افراد و همچنین رسانه‌ها در مورد له یا علیه این موضوع تصمیم می‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.