به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، این اولین بار است که از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون یکی از روسای جمهور آلمان به روسیه سفر کرده و این سفر همزمان با روابط مخدوش میان مسکو و برلین به خاطر الحاق کریمه به روسیه، اقدامات جدایی‌طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین و همچنین ادعای برلین درخصوص مداخله مسکو در سیاست‌هایش صورت می‌گیرد.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهور آلمان در دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود گفت: بسیار ضروری است که ما به عنوان روسای جمهور از این فرصت برای ادامه مذاکرات در راستای بهبود روابط دوجانبه‌مان استفاده کنیم؛ چراکه وضعیت روابط میان مسکو و برلین در حال حاضر رضایت‌بخش نیست.

وی افزود: من معتقدم که ما باید در برابر نفرت که در سال‌های اخیر بین کشورهایمان به وجود آمده، مقاومت کنیم و به مذاکرات ادامه دهیم. ما به تلاش‌های بلندمدت از سوی هر دو طرف برای دستیابی به راه‌حل‌هایی برای بحران‌های موجود نیاز داریم.

اشتاین‌مایر مدت‌هاست که خواستار افزایش مشارکت‌ها با مسکو شده و از کاهش تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه حمایت کرده است. این سفر اشتاین‌مایر به روسیه بیانگر یک تغییر قابل توجه برای دولت آلمان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.