به گزارش فارس آمریکا و شش کشور عربی حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان یازده شخصیت یمنی را در فهرست تروریسم قرار دادند.

 

به نوشته وبگاه خبری «شهاره»، این فهرست شامل اسامی شماری از سرکرده‌های مزدوران یمنی از جمله نائف القیسی، استاندار سابق البیضاء که از جانب منصور هادی منصوب شده بود، عبدالوهاب الحمیقانی، دبیر کل حزب الرشاد و مشاور منصور هادی و عادل عبده فارع معروف به ابی العباس از رهبران جریان سلفی طرفدار امارات در تعز است.

مقاماتی از دولت آمریکا روز چهارشنبه گفتند آمریکا و شش کشور عربی حاشیه خلیج (فارس) 13  شخصیت یمنی متهم به ارتباط القاعده و داعش را در لیست تروریسم قرار دادند که این امر موجب توقف حمایت مالی از تروریسم در یمن خواهد شد.

عربستان، بحرین و قطر هم از همکاری با آمریکا در درج نام افراد و دو نهاد به فهرست تروریسم خبر دادند.

تاکید کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بر پایبندی به تصمیم آمریکا وصدور بیانیه ای در این خصوص که نقش آنها در توطئه حمله به یمن را تایید می کند نشان از این دارد که شیخ نشین‌ها برای اولین بار از زمانی که اختلافاتشان با قطر نمود پیدا کرد با یکدیگر متحد شدند.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یازده شخصیت یمنی را تروریست نامیده و نام آنها را در فهرست تروریسم قرار داده است و 2 نهاد خیریه در یمن را هم به این فهرست افزوده است.

افراد و نهادهایی که نام آنها توسط عربستان در فهرست تروریسم قرار داده شده شامل نایف صالح سالم القیسی، عبدالوهاب محمد عبدالوهاب الحمیقانی، هاشم محسن عیدروس، نشوان العدنی، خالد عبدالله صالح المرفدی، سیف الرب سالم الحیشی، عادل عبده فاری عثمان الذهبانی، رضوان قنان (رضوان محمد حسین قنان)، والی نشوان الیافعی، خالد سعید غابش العبیدی، بلال علی الوافی، نهاد خیریه الرحمه و شرکت الخیر در یمن است.

خبرگزاری رسمی قطر هم با صدور بیانیه ای تاکید کرد: همکاری در صدور تصمیم مذکور به موجب قانون شماره 11 سال 2017 انجام شده که بر اساس آن افراد و نهادهای مذکور مشمول تحریم هایی می شوند که از جمله آن بلوکه شدن اموال و ممنوعیت از سفر است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.