به گزارش فارس، مرتضی درزی رامندی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا بعد از ظهر پنجشنبه ۰۴ آبان با آندری لوگار معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلوونی در محل این وزارتخانه در لوبلیانا دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات، راه‌های گسترش مناسبات ایران و اسلوونی در کلیه زمینه‌ها به ویژه تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری، همچنین رایزنی‌ها و دیدارهای مقامات دو کشور در سطوح مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پیرامون تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی بعمل آمد.

سفیر کشورمان در این دیدار، با اشاره به اراده سیاسی مقامات دو کشور به منظور تقویت روابط فیمابین در ابعاد مختلف، با توجه به ظرفیت‌های موجود دو کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را به منظور همکاری با اسلوونی در کلیه زمینه‌های مورد علاقه دو طرف اعلام کرده و از تقویت تماس‌ها و ارتباطات فیمابین در جهت ارتقاء سطح همکاری‌ها استقبال می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه رفت و آمدها و رایزنی‌های خوبی در سطوح و حوزه های مختلف در جهت تقویت همکاری‌ها در کلیه زمینه‌ها انجام شده و گسترش همکاری‌ها با  اسلوونی بعنوان کشوری دوست در اروپا از اهداف ماست.

 آندری لوگار معاون وزیر امور خارجه اسلوونی نیز با ابراز خرسندی از این دیدار، بر علاقمندی کشورش برای تحکیم و ارتقاء سطح مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در کلیه زمینه‌ها و تبادل هیأت‌های عالی‌رتبه تأکید کرد.

وی در خصوص توافق هسته‌‌ای، ضمن اشاره به مواضع کشورهای عضو اتحادیه اروپایی در قبال برجام گفت: ما به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپایی، بر حفظ و اجرای توافق هسته‌ای و ادامه آن تأکید داریم چرا که معتقدیم این توافق در جهت حفظ صلح و امنیت جهانی امضاء شده و به امنیت در منطقه و جهان کمک می‌کند.   

معاون وزیر امور خارجه اسلوونی، همچنین ضمن تاکید بر اهمیت و جایگاه ایران بعنوان کشوری بزرگ، از علاقمندی کشورش به منظور توسعه رفت و آمدها، رایزنی‌ها و همکاری‌ها به ویژه همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.