به گزارش فارس، پس از آنکه سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار تصویر و نام یکی از فرماندهان حزب‌الله مدعی شد وی عملیات در جنوب سوریه و جولان را هدایت می‌کند (جزئیات بیشتر)، روزنامه «هاآرتص» این اقدام را زمینه‌سازی برای ترور این فرمانده حزب‌الله توصیف کرد.

هاآرتص در مطلبی با بیان اینکه انتشار تصویر و نام «منیر علی محمد شعیتو» ملقب به «الحاج هاشم» نشانه‌ای برای پایان یافتن زندگی او در آینده‌ای نزدیک است، نوشت شاید او نیز به زودی به سرنوشت «جهاد مغنیه» در ژانویه 2015 یا «سمیر قنطار» در دسامبر همان سال مبتلا شود.

این روزنامه با بیان اینکه این ترورها معمولا با یک نشانه کوچک مشابه - حمله هوایی شبانه - انجام می‌شد، اذعان کرد اما جنگ‌های پیشین (33 روزه لبنان و 3 جنگ غزه) همگی بدون برنامه‌ریزی قبلی و درپی اشتباهات دو طرف در فهم نیت یکدیگر، به وقوه پیوسته بود.

هاآرتص به یکی از سیاست‌های ارتش اسرائیل تحت عنوان «جنگ میان جنگ‌ها» (War between the Wars) اشاره کرده و توضیح داد این ایده شامل نیاز به عملیات نظامی – حتی ورای مرزهای فلسطین اشغالی – با هدف ازبین بردن یک فرمانده یا یک گروه چریکی با امید جلوگیری از وقوع جنگی در آینده یا حداقل تضعیف آنها در هنگام وقوع، می‌شود.

ژنرال «عمیر اشل» فرمانده پیشین نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پیشتر در ماه آگوست اذعان کرده بود اسرائیل در سال‌های اخیر بیش از 100 عملیات و حمله هوایی در منطقه انجام داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.