پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در مراسم دریافت استوارنامه کیو نوروانتو سفیر جدید فنلاند در تهران، با اشاره به ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و پیشرفت‌های دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله، صنعتی و علمی، اظهار داشت: افزایش ارتباط‌ و همکاری‌های علمی و فناورانه ایران و فنلاند مفید و حائز اهمیت خواهد بود.

 

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروز ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران فنلاندی هم می‌توانند در این بخش‌ها حضور فعال داشته باشند.

 

رییس جمهوری همچنین با اشاره به جاذبه‌های گسترده طبیعی، تاریخی و فرهنگی در ایران و فنلاند بر توسعه روابط دو ملت و تقویت گردشگری میان دو کشور تأکید کرد.

 

کیو نوروانتو سفیر جدید فنلاند نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری ، حضور در جمهوری اسلامی ایران به عنوان سفیر کشور فنلاند را برای خود مایه افتخار دانست و گفت: روابط تهران – هلسینکی در سال‌های اخیر رو به توسعه بوده و مقامات عالی‌رتبه دو کشور ارتباط و رایزنی‌های خوبی با هم داشته‌اند.

 

سفیر جدید فنلاند با اشاره به تعاملات رایزنی‌ها و توافقات انجام شده میان سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی و هیأت‌های تجاری ایران و فنلاند بر ضرورت اهتمام در راستای اجرای توافقات انجام شده، تأکید کرد.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.