دکتر«محمدحسن لطفی» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که بحث رعایت بهداشت فردی یکی از ضرورت‌های حائز اهمیت برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی است، اظهار کرد: رعایت بهداشت می‌تواند از بروز ابتلا به بیماری‌های عفونی جلوگیری کند.

وی‌ افزود: شست و شوی مکرر دستان با آب و صابون می‌تواند جهت جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های عفونی مخصوصاً عفونت‌های تنفسی مفید باشد .

معاون بهداشتی علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه استفاده از آب و غذای سالم را از دیگر ضرورت‌های تأمین سلامت فردی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی دانست و گفت:‌ هر چند کاروان‌ها و موکب‌های مختلف سعی می‌کنند با حداکثر ایمنی آب و غذای بهداشتی را به زائران برسانند اما خود افراد نیز باید مواظب باشند و فقط در صورتی از مواد غذایی و آشامیدنی استفاده کنند که کاملا از بهداشتی و سالم بودن آن اطمینان حاصل کرده باشند .

این مقام مسئول با تاکید مجدد بر اهمیت رعایت بهداشت فردی خاطرنشان کرد: واقعاً نکات بهداشت فردی نظیر استحمام و شست و شوی مکرر دست‌ها و به همراه داشتن وسایل حفاظت شخصی مانند پتو، حوله و ماسک می‌تواند تا حد بسیار زیادی به سلامت زائران اربعین کمک کند .

لطفی با اشاره به ضرورت استفاده از وسایل حفاظت فردی تصریح کرد: همراه داشتن ماسک به منظور  جلوگیری از ابتلا به بیماری تنفسی آنفولانزا ضروری است.

وی استفاده از لباس گرم، مایع شوینده و ضد عفونی کننده را از دیگر عناصر تأثیرگذار در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیردار عنوان کرد و گفت: استفاده از وسایل نقلیه ایمن و سالم هم باید مد نظر متولیان و مدیران کاروان‌ها باشد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در طول مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی کادر درمانی و تشخیصی دانشگاه علوم پزشکی یزد در موکب‌های مشخص مستقر هستند، اظهار کرد: بحث میزان رعایت بهداشت فردی تعیین کننده سلامت زائرین در سفر کربلا خواهد بود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: افرادی که دارای بیماری‌های مزمن بوده و داروهای طویل المدت مصرف می‌کنند حتما به اندازه کافی دارو همراه داشته باشند، هر چند در طول مسیر موکب بهداشتی درمانی بوده و داروهای حداقلی را در اختیارشان می گذارد اما برای اطمینان بیشتر خودشان دارو به همراه داشته باشند.

وی در پایان تاکید کرد: بیماران دارای ناراحتی دیابتی، قلبی و فشارخونی که قرار است در راهپیمائی اربعین شرکت کنند حتماً داروهای خود را به اندازه کافی همراه داشته باشند و مصرف به موقع آن را فراموش نکنند .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.