به گزارش ایرنا، ارتش عراق به همراه الحشد الشعبی (بسیج مردمی) دیروز جمعه از آغاز دومین مرحله آزادسازی دو منطقه مسکونی القائم و راوه در غرب استان الانبار و تامین امنیت مرزها در این منطقه خبر دادند و همزمان با آنها ارتش سوریه نیز به پیشروی بیشتری علیه داعش در منطقه البوکمال در نزدیکی مرزهای عراق دست یافت.

 

این دو عملیات نظامی دربردارنده ابعاد راهبردی است و هدف نهایی هر دو از بین بردن داعش در آخرین مناطق تحت نفوذشان در مرزهای عراق و سوریه است که با پیشروی نیروهای عراقی به سمت شهر القائم و نیروهای سوریه به سمت البوکمال همراه شده است.

به گفته واحد رسانه ای الحشد الشعبی، نیروهای این جنبش مقاومت به همراه سایر واحدهای نظامی عراق و با پشتیبانی هوانیروز این کشور در حال پیشروی به سمت اهداف از پیش تعیین شده خود در چارچوب مرحله دوم علمیات آزادسازی غرب الانبار در القائم و راوه به منظور برقراری امنیت در مرزهای مشترک عراق و سوریه هستند.

گردان های حزب الله عراق در مرحله اول عملیات ماموریت شان مبنی بر تامین امنیت مرزهای عراق و سوریه را به سرانجام رساندند تا سایر واحدهای نظامی بتوانند به پیشروی سریع خود ادامه دهند؛ این واحدها هم اکنون تا شهر القائم کمتر از ده کیلومتر فاصله دارند.

عماد الدلیمی جانشین فرمانده عملیات نظامی عراق در بخش الرطبه با اعلام این مطلب که نیروهای عراقی با دستیابی به تمامی اهداف از پیش تعیین شده خود در این محور پیشروی چشمگیری داشتند، تاکید کرد: نیروهای عراقی هم اکنون در انتظار پیوستن به سایر واحدهای نظامی در محور بخش راوه هستند تا برای بازپس گیری بخش القائم از گروه تروریستی داعش به پیشروی خود ادامه دهند. 

در جبهه کناری یعنی البوکمال در داخل خاک سوریه نیز ارتش این کشور به همراه نیروهای همپیمان خود به طور کامل منطقه &#۳۹;حویجه صقر&#۳۹; را پس از نبرد شدید با عناصر داعش در اختیار گرفته اند. حویجه صقر یکی از مهم ترین قرارگاه های داعش در حومه شهر دیرالزور به شمار می رفت. داعشی ها پس از شکست در حویجه صقر به سمت شهرک الکنامات عقب نشینی کردند.

منابع نظامی خاطرنشان کردند: ارتش سوریه با آزادسازی تمامی محله های شهر دیرالزور به زودی پیشروی خود را در اطراف این شهر بی وقفه از سرخواهد گرفت و به دنبال آن به سمت آخرین پایگاه داعش در البوکمال واقع در نزدیکی مرزهای عراق رهسپار خواهد شد.

منابع یاد شده تاکید کردند که نیروهای عراقی نیز با هماهنگیی نیروهای سوری از سوی دیگر شهر مرزی البوکمال در خاک عراق در حال پیشروی به سمت این منطقه هستند. 

رسانه های گروهی عراقی و سوری تاکید کردند که نیروهای عراقی و ارتش سوریه و همپیمانانش در اطراف القائم نقاط مشترکی به وجود آورده اند و آزادسازی سد الوعر هدف بعدی پیشروی نیروهای عراقی و سوری است به گونه ای که نمی توان القائم عراق را از البوکمال سوریه جدا دانست، زیرا امنیت هر دو شهر به هم گره خورده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.