به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت السلام حسن روحانی استوار نامه سفرای جدید کشور فنلاند، فیلیپین، تانزانیا و سریلانکا را دریافت کرد.

در ادامه اهم اظهارات رئیس جمهور و سفرای جدید را می خوانید؛

 

دیدار با

اهم اظهارات

سفیر جدید فنلاند

حسن روحانی: افزایش ارتباط‌ و همکاری‌های علمی و فناورانه ایران و فنلاند مفید و حائز اهمیت خواهد بود. خوشبختانه امروز ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران فنلاندی هم می‌توانند در این بخش‌ها حضور فعال داشته باشند.

کیو نوروانتو:روابط تهران - هلسینکی در سال‌های اخیر رو به توسعه بوده و مقامات عالی‌رتبه دو کشور ارتباط و رایزنی‌های خوبی با هم داشته‌اند. 

*{با اشاره به تعاملات رایزنی‌ها و توافقات انجام شده میان سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی و هیأت‌های تجاری ایران و فنلاند}:اهتمام در راستای اجرای توافقات انجام شده، ضرورت دارد.

سفیر جدید اکردیته تانزانیا

حسن روحانی:جمهوری اسلامی ایران علاقمند است سطح روابط و همکاری‌های خود را با تانزانیا افزایش دهد. ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط ایران و تانزانیا از جمله در حوزه معادن و انرژی وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در این زمینه در اختیار تانزانیا قرار دهد.

مبارک ناصر مبارک: تانزانیا برای تقویت روابط سیاسی و اقتصادی خود با ایران اهمیت بسیار زیادی قایل است، جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌ها و دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف علمی و فنی بویژه انرژی دارد و امیدوارم بتوانیم از تجربیات ایران در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شویم.

سفیر جدید فیلیپین

حسن روحانی: بی‌تردید آشنایی بخش‌های خصوصی دو کشور از ظرفیت‌های یکدیگر می‌تواند در تحکیم مناسبات اقتصادی ایران و فیلیپین بسیار مؤثر باشد.  امیدوارم همگی بتوانیم در مبارزه با تروریسم موفق و پیروز شده و روز به روز از دامنه این معضل بزرگ جهانی کاسته و آن را ریشه‌کن سازیم.

ویلفر دو سانتوس:امروز این نیاز را بیش از گذشته احساس می‌کنیم که روابط خود را با تهران بویژه در زمینه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری گسترده‌تر سازیم. امیدوارم با مبارزه مشترک و همگانی شاهد نابودی کامل معضل جهانی تروریسم باشیم.

{ با اشاره به برگزاری اجلاس سران آ. س . آن در کشورش}: جمهوری اسلامی ایران نیز در سطح مناسب در این نشست شرکت می کند.

سفیر جدید سریلانکا

حسن روحانی:بر ضرورت تلاش در راستای توسعه، تقویت و تحرک در مناسبات و همکاری‌های تهران - کلمبو تأکید کرد.

{با اشاره به ضرورت توسعه روابط بانکی ایران و سریلانکا در راستای گسترش مناسبات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور}: با تلاش مسئولان دو کشور، روابط و همکاری‌های ایران و سریلانکا به نفع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

ام شریف انیس: اهتمام و تلاش برای توسعه و تحرک در روابط همکاری‌های دو کشور ضرورت دارد. توسعه روابط و مناسبات دوستانه با ایران مبنای سیاست خارجی سریلانکا است، سریلانکا خواستار افزایش حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ایران در پروژه‌های سرمایه‌گذاری کشور است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.