به گزارش تسنیم، وزارت دفاع کانادا روز جمعه اعلام کرد: نیروهای ویژه کانادایی به طور موقت کمک نظامی به سربازان عراقی را به حالت تعلیق درآورده اند. علت اصلی این مساله تنش بین ارتش عراق و شبه نظامیان کرد بوده است.

سخنگوی هارجت سجان وزیر دفاع کانادا در سخنانی تاکید کرد: همکاری یک بار دیگر زمانی از سر گرفته خواهد شد که روابط داخلی بین نیروهای امنیتی عراق به طور روشن مشخص شود و اولویت های مهم و کلیدی و ماموریت ها به پیش برود.

اوایل روز جمعه، نیروهای عراقی عملیات علیه کردها را متوقف کردند تا اجازه مذاکره بین دو طرف را بدهند. تنش بین دولت مرکزی عراق و کردستان پس از برگزاری همه پرسی جنجالی استقلال اقلیم کردستان، تشدید شده است.

کانادا که بخشی از ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش است، اعلام کرد که علی رغم آنکه همکاری نیروهای ویژه این کشور در آموزش و کمک به نیروهای عراقی در شمال این کشور متوقف شده ولی همکاری بین نیروهای کانادایی و ارتش عراق در سایر مناطق ادامه خواهد یافت.

این همکاری شامل حمایت از پروازهای تاکتیکی، اطلاعاتی، تعیین هدف فرماندهی و کنترل خواهد بود. کانادا در فوریه ۲۰۱۶ میلادی تعداد نیروهای خود در عراق را سه برابر افزایش داده و به ۲۱۰ سرباز رسانده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.