به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در حاشیه‌ی نهمین نمایشگاه مطبوعات استان آذربایجان شرقی با حضور در غرفه ایسنا، در رابطه با لغو شدن مناظره‌اش با علیرضا بیگی، اظهار کرد: امام جمعه‌ محترم با ارسال پیامکی به بنده گفت که «برگزاری این مناظره را صلاح نمی‌بینم». البته بنده هم معتقدم این روش درست نیست و طبق اصول باید اختلافات را در درون بررسی و حل کنیم.

وی با بیان این که انتخاب دکتر جبارزاده، استاندار سابق آذربایجان شرقی به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور برای استان ما نعمت است، تصریح کرد: سخنرانی یک نماینده مجلس علیه دکتر جبارزاده برازنده نیست. یک نفر از آذربایجان شرقی ارتقا یافته و به‌ جای این‌ که حمایتش کنیم، نماینده‌ای از تبریز می‌گوید که چرا جبارزاده ارتقا یافته است؟ این حرف منطقی نیست. به جای پایین کشیدن جبارزاده، برای ارتقای نفرات دیگر استان کار کنیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حجت‌الاسلام آل‌هاشم این مناظره را صلاح ندانست ولی اگر در جای دیگر جلسه‌ای باشد، من حرفم را می‌زنم. سوال بپرسد، جوابش را می‌دهم. این‌که دو نماینده از یک شهر برای پایین کشیدن همدیگر تلاش کنند، به هیچ عنوان منطقی نیست.

وی در پاسخ به سوالی درباره‌ی این که آیا آمادگی حضور در مناظره را داشتید، گفت: بله، من که مشکلی ندارم. همه چیز بدیهی است. در این دولت مسیر تبریز - اهر با سرعت کار می‌شود ولی زمان آنان چطور؟ کار می‌کردند؟ شما به جاده تبریز - ارومیه، سراب - بستان‌آباد، خط ریلی میانه - تبریز و ... نگاه کنید؛ همگی با سرعت کار می‌شود.

پزشکیان با بیان اینکه دولت نهم و دهم با وجود داشتن منابع مالی پروژه‌های زیرساختی را کار نکرد ولی این دولت با جیب خالی پروژه‌ها را با سرعت پیش می‌برد، گفت: ۷۵۰ میلیارد دلار پول به دست دولت نهم و دهم رسید که اگر ۱۰ میلیارد دلار از آن را به استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل اختصاص می‌دادند، هم اکنون تمامی شهرهای استان با قطار به هم وصل می‌شد. معلوم نیست از ۷۵۰ میلیارد دلار چقدر به ما پول دادند.

وی در ادامه‌ی سخنان خود با اشاره به وضعیت دریاچه‌ی ارومیه، اظهار کرد: دریاچه ارومیه چالش علمی است که باید آن را حل کنیم؛ ربطی به بودجه ندارد. مگر آب با پول می‌آید؟ اگر راه درست نرویم، هر چقدر هم پول خرج کنیم، بازهم بی‌تأثیر خواهد بود.

پزشکیان با بیان این که مسئولان برای احیای دریاچه ارومیه تلاش می‌کنند، گفت: برای احداث سد و تونل رودخانه‌ی زاب شبانه‌روزی کار می‌شود.

این نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با گلایه از بی‌اخلاقی‌ها از سوی برخی رسانه‌ها، گفت: این جامعه به حرف‌های درست و واقعی نیاز دارد. وظیفه‌ی رسانه است که همه چیز را بیان کند ولی متأسفانه عده‌ای فقط یک بخش را می‌نویسند.

وی در پایان با اشاره به عملکرد دولت در بخش بهداشت و درمان، گفت: بیش از همه، حوزه‌ی بهداشت و درمان را نقد می‌کنم. با این حال معتقدم هیچ کس به اندازه‌ی دولت یازدهم و دوازدهم در بخش بهداشت و درمان هزینه نکرده و باید واقعیات را بگوییم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.