به نوشته اعتماد، خبرنگار محلی سیرجان در این باره گفت: «این فرد روی در مسجد بنزین ریخته بود و آتش زده بود. خوشبختانه آتش داخل مسجد نرفت و خسارت زیادی به بار نیاورد. این شخص هم‌اکنون در بازداشت است.»

محسن نیک‌ورز، دادستان عمومی و انقلاب سیرجان به «اعتماد» گفت: «جوان ٢٢ساله‌ای که چندی پیش با آتش زدن مسجد شریف‌آباد سیرجان از آن فیلم تهیه و در فضای مجازی منتشر کرده بود، به وسیله ماموران اداره اطلاعات این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.»

او ادامه داد: «من نمی‌دانم این فرد واقعا عضو جنبش ری‌استارت بوده یا این فقط حرف‌هایی است که در رسانه‌ها منتشر شده است. جرم این فرد در‌ واقع اهانت و آتش زدن و تخریب مسجد بود. این فرد تحت القای شبکه‌های معاند این کار را انجام داده است و پس از تهیه فیلم، آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود. به این فرد به نوعی حالت خود‌باختگی و خودفریفتگی دست داده بوده اما اینکه عضو جنبشی باشد، نه. چیزی به این کیفیت وجود ندارد.»

دادستان عمومی و انقلاب سیرجان گفت: «متهم پرونده به خیال خود جوانب حفاظتی را رعایت کرده و هیچ سرنخی از خود به جا نگذاشته بود اما پس از رصد دقیق اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و دستگیر شد. »

نیک‌ورز گفت: «با وجود اینکه هیچ تصویر و نشانه‌ای از متهم موجود نبود اما با اقدامات و تدابیر پیچیده اطلاعاتی، متهم شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه با محاصره منزل متهم توسط ماموران اداره اطلاعات، قبل از فرار دستگیر شد.»

او ادامه داد: «متهم اتهامات خود را قبول دارد. مرحله مقدماتی بازجویی این فرد تمام شده و پرونده برای صدور حکم به دادگاه ارسال شده است.»

این فرد یکی دیگر از افرادی است که گفته می‌شود تحت تاثیر سخنان مجری سابق صدا و سیما که حالا در یکی از کشورهای خارجی مجری برنامه است، تصمیم به آتش زدن خودرو گرفته بود. این مجری سابق صدا و سیما در پروژه‌ای تحت عنوان ری‌استارت (شروع دوباره) از مردم خواسته بود به خیابان‌ها بروند و مساجد و بانک‌ها را به آتش بکشند.

چند هفته قبل تعدادی از ری‌استارتی‌ها که در تهران دست به آتش زدن مسجد و شکستن شیشه‌های بانک کرده بودند، دستگیر شدند. پیش از این پلیس اعلام کرده بود که می‌خواهد با این افراد با رأفت اسلامی برخورد کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.