به گزارش ایسنا، به نقل از راشاتودی، جوزپه لوئیس تراپرو، رئیس پلیس منطقه خودمختار کاتالونیا در نامه استعفای دو صفحه‌ای خود به هم قطارانش تاکید کرده تا وفاداری خود را به رئیس جدید پلیس این منطقه منصوب شده توسط دولت مرکزی نشان دهند.

روز جمعه دولت مرکزی اسپانیا با به کارگیری ماده ۱۵۵ قانون اساسی، دولت منطقه‌ای کاتالونیا را به حالت تعلیق درآورده و کنترل این منطقه را به دست گرفت. مادرید روز شنبه هم کارلس پوجدمون، رهبر دولت منطقه‌ای و سایر مقام‌های کاتالونیا را برکنار و کنترل منطقه را به دست گرفت.

 

رئیس پلیس منطقه‌ای کاتالونیا ۵۱ سال دارد و ۲۶ سال در این نیروها به سر می‌برده است.

در بحبوحه بن‌بست میان دولت مرکزی و بارسلونا و درخواست برای برگزاری انتخابات زودهنگام برای تاریخ ۲۱ دسامبر سال جاری میلادی، نگرانی‌هایی در این باره وجود دارد که آیا نیروهای پلیس کاتالونیا کنترل منطقه توسط دولت مرکزی را می‌پذیرند یا خیر.

نیروهای دولت منطقه‌ای موضع آرام‌تری را نسبت به گارد ملی مادرید در اجرای ممنوعیت برگزاری رفراندوم استقلال در اول اکتبر داشتند که در جریان این درگیری‌ها ۹۰۰ تن زخمی شدند.

رئیس مستعفی پلیس منطقه‌ای کاتالونیا همچنین به خاطر عدم اجرای دستور دولت مرکزی برای ممنوع کردن برگزاری رفراندوم استقلال تحت بازجویی قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.