به گزارش ایسنا، عباس گودرزی در دفاع از وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، جهت‌گیری وزیر پیشنهادی را در رای اعتماد مجلس موثر دانست و افزود: در جلسات مشترک با ایشان، غلامی نشان دادند ادبیات انقلاب را دارند و رفتار می‌کنند. اسلامی شدن دانشگاه‌ها از آرزوی انقلاب اسلامی است. برای مجلس گرایش یک وزیر به سمت توسعه غربی و یا گرایش به فرهنگ اسلامی مهم است. اولویت اول کشور اقتصاد مقاومتی است. تفکر انقلاب در هر جا ورود کرده مشکلات کشور را رفع و کشور را از وابستگی خارج کرده است.

نماینده بروجرد ادامه داد: باید از مونتاژ به سمت نوآوری حرکت کنیم. پیوند بین دانشگاه و صنعت باید عملیاتی شود. جلسات و کمیته‌ها برای اقتصاد مقاومتی فایده‌ای ندارد. اعتقاد و باور یک وزیر به این مسئله و فراهم کردن مسیر پیشرفت در بستر اقتصاد مقاومتی اهمیت دارد. از ویژگی‌های غلامی این است که فردی بی‌حاشیه، اهل استفاده از گرایش‌های سیاسی مختلف و نیروی جوان است. دانشگاه باید سیاسی باشد اما نباید سیاست‌زده باشد. نباید دعواهای سیاسی وارد محیط دانشگاه شود. دانشگاه باید گره‌های اقتصادی کشور را باز کند.

دبیر فراکسیون نمایندگان ولایی ادامه داد:‌ به نتیجه نرسیدن تلاش‌ها برای ایجاد اشتغال، عدم پیشرفت محسوس اصل ۴۴ و ریشه‌یابی و چرایی در خدمت نبودن نقدینگی در خدمت تولید بسیار اهمیت دارد. امروز چپ، راست، اصولگرا و اصلاح‌طلب اگر دغدغه ملت و کشور را دارند باید دست در دست هم به وزیر مومن، با اخلاق، معتقد به مبانی انقلاب و کسی که به مطالعه و پژوهش توجه می‌کند رای دهند تا خلاءهای کشور و دانشگاه‌ها را برطرف کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: اعتقاد ایشان به سپردن مسئولیت‌ها به جوانان ما را بر آن داشت تا زمینه رای‌آوری ایشان را به وجود بیاوریم و صد البته عملکرد گذشته ایشان در این مسئله بسیار اهمیت داشته است. در میان مسئولان ارشد کشور تنها کسی است که از نزدیک به موضوعات دانشگاه آگاه است و به اساتید و نخبگان دانشگاه توجه می‌کند و برای اسلامی شدن دانشگاه با مسئولان ذیربط تشکیل جلسه می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.