به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنا و فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به‌همراه جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه، صبح امروز با آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

ولایتی در این دیدار با بیان اینکه برای ما توفیقی است که در این استان و گوهر ارزشمند ساحلی ایران حضور داریم، گفت: ان‌شاءالله در این دوره و با حضور همکاران، بزرگان، صاحب‌نظران و مدیران خوبی نظیر آقای رهبر، هر سه رکن دانشگاه آزاد اسلامی که شامل دانشگاهی‌بودن آن، آزاد‌بودنش به‌لحاظ اینکه محدودیتی برای توسعه و ارتقا ندارد و اسلامیت محقق شود.

 

وی با تاکید بر‌اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بسیار بالایی دارد و یکی از دستاوردهای انقلاب است که در دنیا نظیر ندارد، گفت: ممکن است در برخی موارد به‌دلیل رخوت یا بی‌توجهی، استفاده خوبی از این ظرفیت عظیم نشده باشد اما نکته مهم، ویژگی اسلام در علم‌جویی و علم‌خواهی و خصوصیت مردم ایران در علم‌طلبی است.

 

رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد سهم تمدن و فرهنگ اسلامی مدیون ایرانی‌هاست و این واقعیت تاریخ است.

 

وی با بیان اینکه ویژگی مردم ایران در علم‌طلبی و علم‌خواهی، یکی از سرمایه‌های کشور است، گفت: ما به‌لحاظ تعداد دانشجویان، مقام چهارم دنیا را در اختیار داریم و این یعنی هرکسی در هر درجه و با هر برخورداری اقتصادی در کشور به‌دنبال تحصیل علم و ارتقاء علمی است که این موضوع یکی از مهمترین ظرفیت‌های کشور است.

 

ولایتی تصریح کرد: اگر دانشگاه آزاد اسلامی دارای عزمی راسخ باشد، بالاترین امکان برای رشد و ترقی را در اختیار دارد. البته باید مدیریت مومن به‌کار و ساعی در دانشگاه وجود داشته باشد. خوشبختانه یکی از اموری که در این دوره انجام شد، این بود که افرادی که توانمند هستند و می‌خواهند توان خود را در اختیار ارتقای علم بگذارند، در رأس کار قرار گیرند.

 

رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه در هر کدام از استان‌های کشور که تکریم و معارفه باشد، با وجود کمبود زمان و مشکلات دیگر، سعی می‌کنیم در آن مراسم حضور داشته باشیم، گفت: این حضور در واحدهای مختلف سراسر کشور، سبب شناسایی متقابل، حضور در خدمت بزرگان منطقه و ایجاد انس و الفت خواهد کرد و این انس و دوستی، زمینه اصل همکاری صمیمانه را برقرار می‌کند که خارج از قید و بندهای اداری است.

 

دانشگاه آزاد اسلامی از قید و بندهای بروکراتیک آزاد است

 

وی در ادامه با تاکید براینکه دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت خوبی برای پیشرفت دارد، اظهار داشت: در کشور باید به اقتضای جغرافیا و محیط منطقه، ایجاد و توسعه رشته‌ها صورت گیرد. این استان با دارابودن خارگ و عسلویه، منابع استخراج نفت و گاز است، همچنین دریا به‌عنوان مرکز نعمت‌های لایتناهی، بنابراین اگر دانشگاه آزاد به ایجاد و توسعه رشته‌هایی مرتبط با ویژگی‌های جغرافیایی و نیازمندی‌های منطقه‌ای بپردازد، موفق‌تر خواهد بود.

 

ولایتی تاکید کرد:‌ جهت‌گیری مدارس سما نیز باید مرتبط با رشته‌های متناسب با نیازمندی‌های منطقه باشد، در این صورت دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به محور پیشرفت و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تبدیل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.