جهانبخش محبی نیا در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم ادامه افزود: سوالی دارم از شما دارم، آیا شما سروران خواهر و برادران از وضعیت حاکم بر دانشگاه ها رضایت دارید؟ آقای لاریجانی از اوضاع حاکم بر دانشگاه ها رضایت دارید؟ آقاری رئیس جمهور که قبلا گله‌مند بودید رضایت پیدا کرده‌اید؟ اگر نظر سنجی کنید کسی رضایت ندارد.

محبی نیا گفت: به این خاطر که در انتخاب وزیران براساس منطق و سوگندی که خورده ایم پیش نمی‌رویم اکثر ما دنبال این هستیم که آیا غلامی با من خوب یا بد است. به درد استان من می خورد یا نه، فردا در فراکسیون می تواند اجرا کننده توقع سیاسی من باشد یا نه.

پیمان منشا الهی از ماست که بر ماست مگر وزرا را رئیس جمهور تعیین نمی کند و ما باید آن را تایید کنیم، بر اساس ماده ۲۰۶ آیین نامه داخلی برناهی فردی و صلاحیت فردی وزیر پیشنهادی را باید تایید کنیم.

او گفت: از پذیرش این مسئولیت گله مندم اما با آقای غلامی در نشستی که داشتیم، برنامه شما، برنامه راهبوردی و عملگرایی نیست یک سری از اسناد بالادستی است، که آن را تقسیم بندی کردید و گفتتید سند چشم انداز است.

محبی نیا افزود: آیا امروز تمام تلاش ما این نیست که استقلال مالی داشته باشیم، اکثر کشورهای پیشرفته با استقلال مالی توانستند دانشگاه خود را شکوفا کنند.

محبی نیا گفت: خلاصه کلام ۴۰ سال دانشگاه در دست ماست آیا این فرصت کافی نیست برای به روز کردن سر فصل ها چه دروسی را تنظیم کردید؟ الان گروهای علمی و استادان دانشگاه ۳۰ سال عقب هستیم. این دانشگاه لا سرفصل می تواند پیشرفت کند.

مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: دانش بنیان کردن دانشگاه ها با رشد اقتصاد و سیاست است که در دانش بنیان کردن دانشگاها تاثیر دارد. امروزه جامعه در دور دانشگاها سکونت دارند، مدرک گرای جامعه ایران را خفه کرده و در رابطه با توانمندی استادان برنامه شما ساکت است.

محبی نیا گفت: بازده علمی ما نداریم، با شعار نمیتوان مملکت را اداره کرد، با این اوضاع باز ۴ سال بعد شاخص علمی ایران در بدترین شرایط است و باز چه کسی مقصر است؟ خود ما، اگر ما بتوانیم آیین نامه داخلی مجلس را تایید کنیم باید در دو بار رای گیری کنیم یکی صلاحیت فردی و دیگری برنامه های غلامی.

او گفت: این برنامه که شما بیان کردید همین ها بوده و در این سال ها ما با این برنامه به هیچ جا نرسیدیم. چین با یک میلیارد ۳۰۰ میلیون نفر اندازه ما دانشگاه ندارد. با قطعیت عرض میکنم ما با این برنامه به جایی نمیرسیم.

در پایان محبی نیا گفت: من خواهش می‌کنم اگر اجازه بدهید، به غلامی رای ندهیم و محترمانه به مسئولیت دانشگاه همدان بپردازد و ما به یک نیروی توانمند تری نیاز داریم که یک مقدار با سرعت راه برود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.