عبدالله رضیان نماینده قائم شهر و جویبار در دفاع از وزیر نیرو پیشنهادی در صحن علنی مجلس گفت:« آب و برق دو عامل کلیدی توسعه پایدار کشور بوده است و بالا رفتن استانداردهای زندگی به تقاضای این دو افزوده است. تامین این دو با دشواری های زیادی همراه خواهد بود. یکی از مسائل مهم کشور موضوع آب است.»

او ادامه داد:« وضعیت آب، تامین آب شرب و زیر ساخت ها شرایط نامناسبی دارند. وزارت نیرو نقش مهمی را در این زمینه دارد و به همین ترتیب حائز اهمیت است که چه کسی در راس آن قرار بگیرد. آقای اردکانیان به وزرات نیرو و به زیر و بم های آب کشور آشنا است. او دارای تحصیلات بالا در این سطوح و مدیریت منابع آب کشور است. او تجربه بالا در حوزه انرژی دارد.»

این نماینده مجلس گفت:« آقای اردکانیان در گذشته مسئولیت قائم مقام وزیر نیرو را داشته است. در زمینه انرژی تسلط کامل دارد.»

او عنوان کرد:« ۱۰۰ اثر علمی و ده ها اقدام ملی از او را چهره علمی و جامعه نگر شاخته و برجسته تر کرد. رئیس جمهوری فردی را برای وزارت نیرو معرفی کرده است که کاملا آشنا به این وزارتخانه و مشکل آب کشور است.»

 رضیان بیان کرد:«اردکانیان هم تحصیلات مرتبط با وزارت نیرو دارد و هم سال ها در این وزارتخانه کار کرده است. به هم پیوستگی در ارائه برنامه او وجود داشته است.»

او افزود:« در برنامه آقای اردکانیان، راهبردها به خوبی تشریح گردیده است. ارتقا سطح تعامل در دولت به ویژه شورای عالی آب، استفاده از نیرو انسانی، صیانت برداشت از ذخایر آب، جبران تراز منفی آب، توجه جدی به اقتصاد آب و برق، بهبود فضای کسب و کار، مدیریت تقاضا و افزایش راندمان نیروگاه ها همگی در برنامه او نوشته شده است.» 

رضیان با اشاره به اینکه افزایش سهم بخش خصوصی و توسعه صادرات خدمات فنی در برنامه وزیر پینشهادی نیرو بیان شده، گفت:« با توجه به شرایط حساس آب کشور، نیاز به فردی داریم که قاطع باشد و بتواند تصمیمات سخت بگیرد. آقای اردکانیان در زمینه بحران آب، صاحب نظر است و تجربه و دانش روز را دارد. نمایندگان اذعان دارند کارنامه اردکانیان مثبت است. نیاز به فردی داریم که از بخش خصوصی و دولتی حمایت شود. مدیران و اساتید این صنعت از ایشان حمایت کردند.»

او اظهار داشت:« مخالف محترمی درخصوص آب شیرین کن گفتند، در اروند و گوات ۱۰۰ کیلومتر عمق مطالعه انجام شده و ۶۳ نقطه آب شیرین کن وجود دارد. و انتقال آب در برنامه ها وجود دارد. یکی از اهداف برنامه آقای اردکانیان، تنوع بخشی به آب شرب و بهره گیری از آب های غیر متعارف و عملیاتی کردن بالادستی است.»

نماینده قائم شهر گفت:« باید توجه داشت که در حال حاضر درشمال کشور حدود ۷ میلیارد مترکمعب آب نزولی در حال حدر رفتن است تا زمانی که این را مهار نکنیم این کار توجیح اقتصادی ندارد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.