به گزار ایسنا و به نقل از روسیا الیوم، مارک لوکوک، رئیس بخش کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در پایان ماموریت پنج روزه خود به یمن گفت: جنگ در این کشور فقیر باید از طریق روند سیاسی پایان یابد.

لوکوک گفت: بحران فاجعه بار انسانی در یمن را از نزدیک دیدم. در این کشور بیماری وبا در سریع‌ترین زمان شیوع پیدا کرده و این کشور بزرگترین ناامنی غذایی را در جهان شاهد است و بسیاری از مردم آن آواره شده‌اند.

وی پیش از ترک صنعاء به روزنامه‌نگاران گفت: دیدن تاثیرات وحشتناک این جنگ تکان دهنده است.

لوکوک گفت: سازمان ملل از همه طرف‌ها می‌خواهد به معیارهای قوانین انسانی بین‌المللی پایبند بوده و به حقوق همه افراد از جمله بازداشتی‌ها و روزنامه‌نگاران احترام بگذارند.

وی امروز(یکشنبه) در یک نشست یک روزه در ریاض به بحران انسانی در یمن می‌پردازد.

لوکوک در نخستین سفر خود به یمن مذاکراتی در عدن، صنعاء و دیگر مناطق این کشور داشته است.

این مقام مسئول، مقامات عدن و صنعاء را به تضمین وصول کمک‌های انسانی به نیازمندان یمن ترغیب کرده و خواهان بازگشایی فرودگاه صنعاء برای پروازهای تجاری و مسافری شد.

لوکوک گفت: کودکان یمنی از سوءتغذیه حاد رنج می‌برند، بسیاری از بیمارستان‌های این کشور به سختی آب و برق دارند و کارکنان بهداشتی حقوق ماهانه خود را دریافت نکرده‌اند.

وی در ادامه گفت: سازمان ملل اقدام به ارائه کمک‌های مستقیم به هفت میلیون یمنی می‌کند اما این برنامه نیازمند تلاش و حمایت بیشتر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.