به گزارش ایرنا، رسانه های عراق در گزارش هایی از جلسه به شدت جنجالی امروز پارلمان کردستان عراق نوشتند که به دلیل اختلافات بر سر صلاحیت های رییس منطقه کردستان عراق، نمایندگان در داخل صحن پارلمان با هم دست به گریبان شدند و همدیگر را کتک زدند.

تلویزیون دولتی عراق در این راستا در خبری فوری اعلام کرد که به دلیل بالاگرفتن اختلافات سیاسی در جلسه امروز و کتک کاری و مضروب شدن یکی از نمایندگان، جلسه پارلمان برای مدت یک ساعت به حال تعلیق درآمد.

مقرر بود که جلسه پارلمان منطقه کردستان عراق برای بررسی نامه &#۳۹;مسعود بارزانی&#۳۹; (که دوره قانونی ریاستش بر منطقه کردستان عراق دو سال است تمام شده است) که آن را به هیات رییسه پارلمان کردستان عراق ارسال کرده بود، برگزار شود.

طبق گزارش ها، یکی از مسائل مطرح در این جلسه، انتقال اختیارات قانونی رییس منطقه کردستان عراق به دولت و پارلمان محلی منطقه کردستان عراق بود بویژه آنکه دوره ریاست رییس منطقه کردستان عراق بیش از دو سال است به اتمام رسیده است.

گفته می شود در این جلسه که اغلب اعضا حضور داشتند، یکی از نمایندگان حزب تغییر، مسعود بارزانی را عامل اوضاع نابسامان شمال عراق دانست که نمایندگان حزب دمکرات کردستان عراق بر سر او ریخته و به کتک کاری او پرداختند.

در پی این امر، نمایندگان دیگری در دفاع از او مداخله کردند و جلسه به آشوب کشیده و نایب رییس پارلمان به عنوان رییس جلسه ناچار شد یک ساعت استراحت بدهد تا شرایط آرام شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.