به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز قرار است با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و سایر مقام‌های ارشد این کشور از جمله وزیر دفاع دیدار کنند.

دبیرکل ناتو در سخنرانی برای گروهی از کارشناسان امنیتی و دفاعی گفت: ما همانند شما از اقدامات بی پروا و رفتار تحریک آمیز کره شمالی نگران هستیم.

دولت کره شمالی در ماه‌های اخیر با انجام ششمین آزمایش اتمی و موشک‌هایی که پرتاب کرده که برد آنها تا خاک آمریکا می‌رسد، زنگ خطر جهانی را به صدا درآورده و لفاظی‌های اخیر میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی باعث افزایش بیشتر تنش‌ها شده است.

دبیرکل ناتو در ادامه صحبت‌هایش گفت: ائتلاف ما از تشدید تحریم‌های اقتصادی، دیپلماتیک و سیاسی علیه کره شمالی حمایت می‌کند و تحریم‌های شدیدتر تصویب شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل در سپتامبر سال جاری میلادی را حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: ما باید این مساله را تضمین کنیم که این تحریم‌ها کاملاً و با شفافیت لازم اجرا شوند.

سفر دبیرکل ناتو به ژاپن پس از آن صورت گرفت که شینزو آبه در بروکسل و در ژوئیه سال جاری میلادی با وی دیدار کرد و این دو بر همکاری‌های امنیتی بیشتر توافق کردند.

دبیرکل ناتو امروز همچنین گفت: ما و شما می‌دانیم که برد موشک‌های کره شمالی به گونه‌ای است که به ساحل غربی آمریکا و همچنین اکثر کشورهای اروپایی می‌رسد.

وی اخیرا نیز هشدار داده بود که اقدام نظامی علیه پیونگ‌یانگ تنها باعث پیامدهای مخرب می‌شود.

دبیرکل ناتو همچنین تاکید کرد که واشنگتن حق دفاع از خود و متحدانش را دارد اما باید از اقدامات دیپلماتیک استفاده کند.

وی ادامه داد ما به دنبال استفاده از نیروی نظامی نیستیم بلکه هدف ما راه حل‌های صلح آمیز است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.