به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اگر این مظنونین به اتهاماتی از استفاده از خشونت گرفته تا تلاش برای سرنگونی دولت و پارلمان و کشتار نزدیک به ۲۵۰ تن محکوم شوند با حکم حبس ابد مواجه خواهند شد.

ترکیه فتح‌الله گولن، مبلغ اسلامی مستقر در آمریکا را مقصر کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه سال ۲۰۱۶ میلادی می‌داند؛ ادعایی که گولن به شدت آن را رد می‌کند.

گولن که در تبعید خودخواسته در آمریکا زندگی می‌کند یکی از ۲۲۱ مظنونی است که نامشان در این اعلام جرم آمده است اما وی در ترکیه نیست با این حال مابقی مظنونین قرار است در دادگاه حضور یابند.

بدون احتساب ۲۴ کودتاچی کشته شده در شب کودتای نافرجام، در جریان این اقدام ۲۴۹ تن کشته شدند.

در بین مظنونین یکی از مهمترین پیگردهای قانونی ترکیه چندین تن از افسران عالی‌رتبه ارتش از جمله "آکین اوزترک"، فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش ترکیه قرار دارد.

چندین تن از مظنونینی که قرار است امروز محاکمه شوند به رهبری این کودتاچیان متهم شدند. این پرونده در دادگاهی در کلانشهر سینجان در نزدیکی آنکارا پایتخت ترکیه رسیدگی خواهد شد؛ دادگاهی که با هدف رسیدگی به پرونده‌های مربوط به کودتا تاسیس شده است.

در همین حال در چند روز آتی محاکمه‌های دیگری در استانبول برگزار خواهد شد که شامل روزنامه‌نگاران روزنامه اپوزیسیون "جمهوریت" است که به اتهام کمک و مشارکت به سازمان‌های تروریستی محاکمه خواهند شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.