به گزارش ایسنا، منصور غلامی در آیین استقبال از ورود خود به وزارت علوم در جمع خبرنگاران با اشاره برنامه‌های خود برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها گفت: این برنامه جزء برنامه‌های مصوب فرادستی به شمار می‌رود و باید تلاش کنیم آنچه که تاکنون در این زمینه در جریان و دست اجرا بوده، پیش برود و اگر برنامه های اجرایی که ارائه می‌دهیم بتواند با دقت و سرعت بیشتری این موضوع را پیش ببرد قطعا یکی از سیاست‌های کاری وزارت علوم خواهد بود.

وی در ادامه گفت: هیچ تنشی بین وزارت علوم و دانشگاه آزاد وجود ندارد. دانشگاه آزاد یکی از مجموعه‌های آموزش عالی به شمار می‌رود و امیدوارم با همراهی و همکاری که بین دو مجموعه آموزش وزارت علوم و دانشگاه آزاد خواهد بود،بتوانیم با کیفیت بالایی از خدمات آموزشی این دانشگاه استفاده کنیم.

وزیر علوم همچنین با بیان اینکه از فعالیت رسانه‌ها در عرصه آموزش عالی استقبال می‌کنم، گفت: امیدوارم رسانه‌ها مطالب را با دقت منتشر کنند و نیز در بیان نقد رعایت انصاف را بکنند. من به طور کلی از فعالیت رسانه‌ها در این عرصه استقبال خواهم کرد.

غلامی درباره دغدغه برخی دانشجویان در خصوص احتمال اعمال محدودیت در زمینه فعالیت‌های خود نیز گفت: من برنامه های خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده‌ام و در آنجا مستندترین بحث‌ها دراین زمینه صورت گرفت و تاکید کردم هیچ مجموعه و تشکل دانشجویی در صورت رعایت قوانین موجود دچار مشکل و محدودیت نخواهند شد.

وزیر علوم در پایان در خصوص مهمترین اولویت برنامه خود در وزارت علوم نیز گفت: در زمینه اولویت برنامه‌ها باید ابتدا مستقر شویم و برنامه‌ها را در کنار هم بچینیم تا در نهایت اولویت‌ها را انتخاب کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.