به گزارش ایسنا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با هیئتی از نمایندگان سابق کنست و "روشنفکران" عرب و یهود اسرائیلی گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل خواهان ازسرگیری مذاکرات صلح نیست. او فکر می‌کند من اینجا می‌مانم تا اشغالگران را حفظ کنم. من هرگز کلیدهای مقر ریاست تشکیلات را به دولت اسرائیل نمی‌دهم که بیاید و اوضاع را در کرانه باختری اداره کند.

 

وی درباره ازسرگیری هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر اسرائیل و انتقادات وارده به وی گفت: ما برای حفظ سطح امنیتی مجبور به این کار شدیم.

 

عباس بر حمایتش از هرگونه تلاشی برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر پایه قطعنامه‌های بین المللی برای پایان اشغال و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

 

وی تأکید کرد: طرف فلسطینی خواهان موفقیت تلاش‌های بین المللی برای احیای روند سیاسی است چراکه صلح هدف استراتژیکی برای تمامی مردم منطقه است. تحقق آشتی فلسطین و پایان دادن به دودستگی به پیشبرد تلاش‌ها برای تحقق صلح و پایان درگیری فلسطین و اسرائیل کمک می‌کند. ما خواهان تکمیل روند آشتی و وحدت مردم هستیم.

 

عباس بر لزوم همکاری میان تمامی طرف‌ها برای تحقق صلح و تأثیر گذاشتن بر افکار عمومی اسرائیل برای حرکت به سمت صلح و ثبات تأکید کرد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.