به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان در مراسم افتتاح نمایشگاه زنان و تولید ملی با اشاره به نقش آفرینی ویژه زنان در کشور عنوان کرد: همه زنان بخصوص زنان تحصیل کرده که آمار آن‌ها رو به افزایش است در همه‌ی عرصه‌های کشور نقش بسزایی دارند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان ادامه داد متأسفانه نرخ بیکاری خانم‌های تحصیل کرده نسبت به اقایان تا ٣ برابر بیشتر است و همین موضوع ضرورت کار آفرینی و ایجاد اشتغال برای آنان را مشخص می‌کند.

وی افزود: در قانون برنامه ششم توسعه، ماده ٨، بند ٣ به سامان دهی زنان سرپرست خانوار و خصوصا توانمندسازی و اشتغال آن‌ها اشاره کرده است.

ابتکار ادامه داد: همه‌ی دستگاه‌ها باید برای جلب مشارکت همه جانبه جهت رسیدگی به زنان سرپرست خانوار تعامل و همکاری داشته باشند.

وی با ابراز خرسندی از انتخاب نجفی به عنوان شهردار تهران، بیان کرد: با حضور نجفی در جلسات هیئت دولت و تعامل و ارتباط او با مسئولین دولتی حتما شاهد همکاری‌های خوبی در این زمینه خواهیم بود.

ابتکار در پایان عنوان کرد: همدلی فرا بخشی و همچنین همکاری با سازمان‌های مردم نهاد در حوزه کارآفرینی بخصوص برای زنان لازم و ضروری است و اگر لازم باشد در حوزه زنان با شهرداری تفاهم نامه امضا خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.