به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در یادواره شهید فهمیده و ۳۶ هزار دانش آموز شهید گفت: انقلاب به معنای تحول است و تحول در همه شئون فردی و گروهی جامعه شکل می گیرد. شهید فهمیده نماد تحول انقلاب است؛ نماد این است که چگونه تحول در روح و جان فرد و جامعه سرایت می کند.

یادگار امام افزود: تحول فرد ارزش ها را تغییر می دهد و تحول جامعه سبک زندگی را متفاوت می کند و هم ارزش های ذهنی و غیر ذهنی و هم رفتار فرد در جامعه را دچار تغییر می کند. اگر یک نوجوان از دنیا روی بر می گرداند نشانه یک تحول بزرگ است؛ تحولی که از عاشورا ریشه گرفته و این روزها در آستانه اربعین می توانیم رنگ و بوی این تحول را در جامعه ببینیم.

وی تاکید کرد: انقلاب به وجود آمده تا در همه جا تحول به وجود آورد. تحولی که حسین فهمیده از آن بیرون آمد انقلاب در روح و جان جامعه بود؛ این تحول بزرگ را امروز هم در جامعه خود نیاز داریم.

خمینی با اشاره به اینکه رژیم طاغوت قبل از انقلاب یک نظام فارغ از اخلاق و نابخردانه را در فضای عمومی جامعه ایجاد کرده بود، افزود: انقلاب اسلامی با نظامی مبتنی بر ارزش های اخلاقی، انسانی و اسلامی، تحول شگرفی را در جهان ایجاد کرد.

وی در پایان گفت: از خدای سبحان خواستاریم که این تحول بزرگ را در روح و جان فرد فرد ما مستقر کند.

در پایان این مراسم از تمبر یابود شهید فهمیده و ۳۶ هزار شهید دانش آموز با دستان یادگار امام، وزیر آموزش و پرورش و پدر شهید فهمیده رونمایی شد.

یادواره شهید فهمیده و ٣٦ هزار دانش آموز شهید با حضور پنج هزار دانش آموز استان تهران و وزیر آموزش و پرورش در حرم امام خمینی(س) برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.