به گزارش خبرآنلاین؛ محسن هاشمی رفسنجانی ظهر امروز با حضور در غرفه گروه رسانه‌ای خبر درباره منابع درآمدی جایگزین تراکم فروشی در شهرداری تهران به خبرآنلاین گفت: محمدعلی نجفی، شهرداری تهران هم اکنون ستاد درآمد را تشکیل داده‌اند و به دنبال راه‌ حل‌هایی هستند تا به جای آنکه به سمت شهر فروشی بروند درآمدهایی را ایجاد کنند که مشکل شهر حل شود.

او یکی از راه‌های جایگزین درآمد شهرداری را استفاده از منابع دراز مدت عنوان کرد و گفت: در حوزه عوارض و مالیات ارزش افزوده راه‌هایی وجود دارد که بتوان از طریق آن بخشی از درآمد شهر را به وسیله آن تامین کرد.

محسن هاشمی بیان کرد: در هر صورت اقتصاد شهر تهران اقتصادی است که می‌توان از آن درآمدزایی کرد. خیلی ناامید نیستم و معتقدم که آقای نجفی راه‌حل‌های لازم را برای کسب درآمد پایدار پیدا خواهد کرد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین درباره برنامه شورای شهر برای توسعه حمل و نقل در تهران گفت: در ذهنمان برنامه‌ای است تا به وسیله آن ظرفیت فعلی مترو را که تا امروز ۲ میلیون سفر در روز است را به ۶ میلیون سفر در روز برسانیم و لازمه آن این است که مترو را تجهیز کنیم.

او با اشاره به هزینه بالای تجهیز مترو گفت: می‌دانید که بخش عمده‌ای از مترو ساخته شده ولی متاسفانه تجهیز نشده است. هزینه تجهیز مترو بسیار بالا است و به بیش از ۱۰ تا ۱۲هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد و امیدواریم که با کمک دولت و شورای شهر اسلامی بتوانیم تامین اعتبار دراز مدت کنیم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا دولت سهم خود از تجهیز مترو پرداخت می‌کند یا خیر، گفت: دولت همیشه دنبال آن بوده که سهم خود را از اعتبار تجهیز مترو پرداخت کند ولی روش‌های پرداختی سخت است و درآمدهای دولت نیز محدود است بنابراین باید روش‌هایی پیدا کنیم که دولت توان پرداخت سهم خود را داشته باشد. امیدوارم هستیم که بتوانیم این کار را انجام دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.