به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست مشترک سران سه قوه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رییس جمهور فعلی آمریکا از هر فرصتی استفاده می‌کند تا نقش مخربی از نظر روانی ایجاد کند، بنابراین ما نباید در آن بستر حرکت کنیم و امشب هم در این زمینه و هم درباره  گشایش‌های اقتصادی بحث‌های نسبتا خوبی مطرح شد.

لاریجانی با بیان اینکه فکر می‌کنم در شرایط فعلی کار‌های خوبی برای حمایت‌های سه قوه از سرمایه‌گذاری می‌شود انجام داد؛ افزود: درباره خطوط کلی این موضوع نیز بحث شد و راهکار‌های اجرایی و ساز و کار‌ها هم مورد توجه قرار گرفت و حتما بعد از این جلسه راهکار‌ها را پیگیری می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران و درباره اقدامات عملی جمهوری اسلامی ایران دربرابر بدعهدی‌های مکرر آمریکا در برجام اظهار کرد: باتوجه به حساسیتی که مسائل اخیر داشته ما گفتیم همین گزارش سه ماه برجام هم طبق ماده ٤٩ آیین نامه به مجلس ارائه شود و یک سیمای روشنی از اقداماتی که آمریکا انجام داده را ارائه دهند و بعضی از پیشنهادات را عملی کنند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امشب هم همانطور که دکتر روحانی هم گفتند بحث نسبتا مفصلی راجع به سناریو‌های مختلف و روش کار برای مقابله با بدعهدی‌های آمریکا انجام شد؛ من فکر می‌کنم مسیری که جمهوری اسلامی ایران طی می‌کند بسیار دقیق است و دشمن می‌خواهد بیشتر اضطراب ایجاد کند.

 

وی ادامه داد: گاهی شما می‌شنوید که اینها تحریم کردند ولی وقتی ذاتش را می‌بینید متوجه می‌شوید که بیش از اینکه در مقام عمل یک عمل جدی باشد به پروپاگاندا فکر می‌کنند.

 

وی با تاکید بر نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها گفت: ما باید هدف آنها را بشناسیم که دنبال این هستند روی فعالیت‌های اقتصادی ما تاثیر بگذارند.

 

لاریجانی گفت: ما تصمیماتی گرفتیم که هم در زمینه مسایل هسته‌ای و هم در سایر مسایل دیگر بخش‌های اجرایی چه اقداماتی بکنند، اما خواهشم از رسانه‌ها این است که توجه داشته باشند آن چه که حریف دنبال می‌کند این است که یک حس اضطراب در مسایل اقتصادی و سرمایه گذاری در کشور ایجاد کند؛ این هدف را باید بشناسیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.