به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان یکی از وکلای رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اعلام جرم بازپرس ویژه‌ی پرونده‌ی تبانی با روسیه ضد دستیار پیشین دونالد ترامپ گفت: اتهام‌هایی که به پل منافورت و ریچارد گیتس زده شده با ستاد تبلیغاتی نامزد وقت انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ارتباطی ندارند.

جی سکلو (Jay Sekulow) به سی ان ان گفت: اتهام‌هایی که مطرح است به سال ۲۰۰۶ یعنی تقریبا یک دهه پیش باز می‌گردند و هیچ ارتباطی با فعالیت‌های ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ ندارند. سکلو افزود: «اتهام‌هایی که در اعلام جرم مطرح شده به فعالیت‌های تجاری مربوط می‌شوند و نه فعالیت‌های ستاد تبلیغاتی و رویداد‌های وقت ستاد. درست است که داد و ستد‌های تجاری همچنان ادامه داشته، اما اتهام‌ها بیشتر به فرار از مالیات، پولشویی و ثبت نام در نمایشگاه‌ها تمرکز دارد. این اتهام‌ها بسیار جدی هستند و تردیدی در این زمینه وجود ندارد، اما ربطی به ستاد تبلیغاتی ندارند.»

وی درباره‌ی اتهام دروغگویی و گواهی دروغ هم گفت: چنین اتهامی هم با ستاد تبلیغاتی ربطی ندارد چراکه پرسشی شده و در پاسخ خلاف واقع گفته شده است. وکیل ترامپ در پاسخ به گناهکار شناخته شدن جورج پاپادوپولوس گفت: وی در یکی از کمیته‌های مشاروان امنیت ملی ستاد تبلیغاتی وقت دونالد ترامپ همکاری داشته و از مشاوران ارشد ستاد تبلیغاتی به شمار نمی‌آمده است.

سکلو درباره‌ی مطالبی که در بیانیه‌ی رسمی آمده و گفته شده پاپادوپولوس از سوی مشاوران ارشد مجاز بوده با دولت‌های خارجی تماس برقرار کند هم گفت: «گفتگو با کشور‌های خارجی از جمله انگلیس، روسیه و دیگر کشور فعالیتی غیرقانونی نیست. گفتگو با پروفسور روسی جرم نیست. جرم هنگامی واقع شده که او به عامل اف بی آی درباره زمان گفتگو دروغ گفته است.» وی تاکید کرد هیچ گونه تبانی با روسیه و اطاله دادرسی در کار نبوده و او در مقام وکیل شخصی ترامپ هیچ نگرانی درباره اتهام‌هایی که به رئیس جمهور زده شده ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.