زهرا صدر اعظم نوری با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها و در گفت‌وگو با این رسانه، با اشاره به این که در حال حاضر تعداد مدیران زن حوزه شهری و رویکرد شورای شهر پنجم نسبت به این قضیه، از دغدغه حوزه زنان است، افزود: همین که در لیست امید شاهد این هستیم که ۶ نفر از زنان لیست، توسط مردم انتخاب می شوند، نشان می دهد که تفکر اصلاح طلبی و شورای عالی سیاست‌گذاری به مساله زنان توجه جدی دارد و سهم قابل توجهی را برای آن‌ها در شوراهای اسلامی شهر و روستا قائل شده است.

 

وی در ادامه تاکید کرد: با وجود زنان در شورای شهر، این رویکرد که زنان باید در اداره شهر جدی گرفته شوند و سهم و نقش بیشتری ایفا کنند، رواج بیشتری می یابد.

صدراعظم‌نوری با اشاره اهمیت استفاده از ظرفیت‌ها وتوانمندی‌های زنان در اداره شهر اظهار کرد:در تعاملی که با شهردار تهران داشتیم این خواسته را مطرح کردیم که برای زنان سهم‌بیشتری در اداره شهر قائل شوند و برای این سهم ۵۰ درصدی از جمعیت، نگاه واقع بینانه‌تری داشته باشند. خوشبختانه دو نفر از شهرداران مناطق و تعدادی از مدیران کل ستاد، مشاور امور زنان شهردار تهران و...از میان زنان انتخاب شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم در آینده پست های دیگری نیز  به زنان اختصاص داده شود تصریح کرد: اینکه به مسائل زنان پرداخته شود رویه خوبی است و تبدیل شدن دغدغه آنان به دغدغه شهر، نشان می‌دهد لازم است از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم و در تعامل بین مردان و زنان، شهر تهران را به گونه ای اداره کنیم که زنان هم دیده شوند و به دغدغه‌هایشان پرداخته شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.