به گزارش ایسنا، به نقل از حریت، اوزترک ییلماز، یکی از معاونین حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه در کنفرانسی خبری در آنکارا گفت: گزارشات اطلاعاتی وجود دارد دال بر اینکه گروه‌های مختلفی در ترکیه ایجاد شده و مشغول برنامه ریزی برای حمله هستند.

وی هشدار داد که تروریست‌های بالقوه نام خود را تغییر داده و از مکان‌های مذهبی مشخص برای مخفی کردن فعالیت‌هایشان استفاده می‌کنند.

ییلماز گفت: گروه‌های تروریستی افراط گرا و تندرو احتمالا می‌خواهند حملات سمبلیک بیشتری در ترکیه انجام دهد. دولت باید اطلاعات قوی‌ای در این زمینه داشته باشد. ما معتقدیم دولت باید اقدامات جدی، شدید و مثمر ثمری را علیه این گروه‌ها به منظور پایان دادن به موجودیت‌شان اجرا کنند.

وی همچنین از دولت خواست تا رویکرد محتاطانه‌تری را به ویژه در رابطه با امنیت مرزی و بررسی‌های امنیتی و خدمات ارائه ویزا در فرودگاه‌ها اتخاذ کنند.

ییلماز تاکید کرد که سقوط رقه مرکز گروه تروریستی داعش به دست نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری آمریکا بدان معناست که این "گروه تروریستی" در حال حاضر ممکن است انرژی خود را صرف حمله به ترکیه کند.

وی افزود: ادعاهای قلمرویی این تروریست‌ها در عراق و سوریه رو به پایان است. ممکن است که این گروه در حال حاضر به دنبال پناهندگی در ترکیه و ادامه وجودیتشان با برنامه‌ریزی اقدامات تروریستی در خاک ترکیه باشند.

ییلماز ضمن انتقاد از سیاست خارجه دولت آنکارا در سال‌های اخیر گفت: حزب حاکم عدالت و توسعه هیچ استراتژی جامعی در رابطه با داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های افراط گرا ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.