به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، اگرچه جولیان آسانژ، بنیانگذار وب‌سایت افشاگر ویکی لیکس دیدگاه‌های سیاسی مشابهی همانند ادوار اسنودن، مقاطعه‌کار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا دارد و او در حال حاضر اقامت موقت در روسیه را بعد از افشای اسنادی به دست آورد، اما تصمیم گرفته در کشوری بماند که همانند اکوادور مخالف سیاسی غرب نیست.

وی در ادامه اظهاراتش اتهامات وارده مبنی بر ارتباطش با دولت روسیه و همچنین دستکاری در کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون، رقیب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات پیشین ریاست جمهوری را رد کرد.

وی ادامه داد: کلینتون با استناد به این مسائل می‌خواهد مسئولیت خود را در قبال عدم محبوبیتش به عنوان دلیل اصلی شکست در برابر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته نادیده بگیرد.

او در ادامه تاکید کرد که ویکی لیکس هیچگونه اطلاعاتی از هیچ دولتی هرگز دریافت نکرده است.

آسانژ ادامه داد: مقامات انگلیس ده‌ها میلیون دلار برای نظارت بر وی در داخل سفارت صرف کرده‌اند. در همین راستا دوربین‌هایی را در خیابان رو به روی ساختمان نصب کرده و حتی گروه‌های جاسوس به ساختمان‌های نزدیک سفارت اعزام کرده است. همچنین مقامات کشور به کارکنان سفارت رشوه دادند تا وسایل جاسوسی در هر یک از طبقات سفارت نصب کنند.

بنیانگذار ویکی لیکس ابراز امیدواری کرد که یک روز قادر باشد سفارت اکوادور را به عنوان یک مرد آزاد ترک کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.