به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی در مطلبی در کانال تلگرامی‌اش با بیان اینکه امروز ۷ سوال از ظریف در کمیسیون امنیت ملی رسیدگی می شود گفت که چهار سوال توسط آقای کریمی قدوسی امضا شده است که شامل اقدامات وزارت امورخارجه در ردیابی اموال آقای بابک زنجانی در خارج از کشور و همکاری با قوه قضاییه، علت انجام دیپلماسی پنهان با آمریکا در اوائل دهه ۷۰، علت سفر رسمی دکتر ظریف به فرانسه همزمان با اجلاس ضد ایرانی در فرانسه، علت حضور افراد دوتابعیتی در تیم کارشناسی مذاکرات هسته ای است.

وی افزود: سوال دیگر توسط آقای پژمانفر و برخی اعضای کمیسیون فرهنگی ازجمله خانم‌ها سلحشوری و ذوالقدر و اقایان شیخ و سالک در خصوص رونمایی از تندیس حکیم نظامی بنام فیلسوف جمهوری آذربایجان و ربایش فرهنگی توسط دولت آذربایجان مطرح شده است.

رحیمی گفت که دو سوال از سوی آقای ناصری نژاد درخصوص عملکرد وزارت امور خارجه در مورد انتفاضه مردم بحرین و آقای دهمرده در خصوص حقابه ایران از رودخانه هیرمند مطرح است.

رحیمی یادآور شد: نسبت به موضوعات سفر رسمی به فرانسه، افراد دوتابعیتی در تیم کارشناسی مذاکرات، دیپلماسی به اصطلاح پنهان با آمریکا و اموال آقای بابک زنجانی در خارج از کشور  و همچنین حقابه ایران از  هیرمند آقای ظریف و در مواردی سخنگوی وزارت امور خارجه قبلا در کمیسیون و مجلس و رسانه ها روشنگری و اطلاع رسانی نموده و در بعضی موارد چندباره توضیحات مبسوط داده‌اند.

نماینده تهران در پایان گفت: طبق ماده ۲۰۹ قانون آیین نامه داخلی مجلس در صورتیکه نماینده سوال کننده از توضیحات وزیر قانع نشود کمیسیون سوال را برای طرح در صحن به هیات رییسه مجلس ارجاع می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.