به گزارش تسنیم به نقل از رسانه های خبری استرالیا، ملکلم ترنبال نخست وزیر استرالیا در جریان سفر به سرزمین های اشغالی، در یک دیدار خصوصی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از برجام حمایت کرده است. توافق هسته ای ایران، یکی از نقاط اختلاف استرالیا و اسرائیل به شمار می رود.

ترنبال که دو روز بعد از زمان برنامه ریزی شده برای این سفر وارد سرزمین های اشغالی شده، با نتانیاهو دیدار کرده است. نخست وزیر استرالیا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار بر تعهد خود برای مقابله با تروریسم تاکید کرده اند.

نتانیاهو در سخنانی گفت: استرالیا دوست واقعی اسرائیل به شمار می رود و حمایت ناگسستنی خود را از تل آویو اعلام کرده است. فکر می کنم دو کشور یکدیگر را به طور عمیقی درک می کنند. ما به ارزش های آزادی، صلح و دموکراسی اخترام می گذاریم.

نخست وزیر استرالیا نیز گفت: ما در هر دو جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم در کنار جامعه یهودی بودیم. نیروهای استرالیایی همچنان به خدمت خود در مرزهای اسرائیل در چارچوب عملیات سازمان ملل ادامه می دهند و همین طور در ماموریت های خاورمیانه به طور گسترده تر مشارکت دارند.

ترنبال افزود: همان طور که می دانید ما بارها گفتگو کرده ایم ، ما همگی در حال مبارزه با تروریسم هستیم. این تهدیدی برای اسرائیل و تهدیدی برای استرالیا است.

نخست وزیر استرالیا ضمن حمایت از توافق هسته ای ایران گفت: استرالیا برای نگرانی های اسرائیل ارزش قائل است ولی دیدگاه متفاوتی نسبت به توافق هسته ای ایران دارد. ما نگرانی های واقعا جدی اسرائیل را درباره تحرکات ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای درک می کنیم . ولی متقاعد نشده ایم تا از توافق هسته ای خارج شویم. این توافق به نفع جلوگیری از اشاعه تسلیخات هسته ای است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.