به گزارش خبرآنلاین،علی لاریجانی در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه استان خراسان رضوی با اشاره به مرکزیت مهم فرهنگی مشهد مقدس برای ایران گفت: وجود مبارک امام رضا(ع) برکت را به سمت مشهد سمت و سو داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه باید زمینه برای رشد استان خراسان فراهم شود، عنوان کرد: تاکنون اقدامات خوبی در حال انجام بوده که مهم ترین آن احداث خط راه آهن پرسرعت خراسان بود که چند میلیارد دلار برای آن سرمایه گذاری شد لذا در حال حاضر به دنبال اتصال خط آهن از خواف به خراسان هستیم که بسیار مهم است.

اهم اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی را به نقل از خبرگزاری‌ها در ادامه می خوانید؛

* مسائل اقتصادی کشور ظرفیت های محدودی برای مانور ایجاد کرده که در بودجه سال ۹۷ با نگاه بهتری به موضوع خراسان نگاه می کنیم البته در بخش رونق اقتصادی مشکلاتی وجود دارد که تحرکات دشمنان نیز در راستای تخریب روانی جامعه است.

*جیغ و فریاد آمریکایی‌ها برای ایجاد اختلال در وضعیت اقتصادی کشور است، آنها قصد دارند ترس و یأس برای سرمایه گذاری در کشور فراهم کنند لذا باید به مسائل اقتصادی با توجه بیشتری بپردازیم و اولویت نخست اقتصاد باشد از این رو هر زمان که روزنامه را ورق می زنیم باید احساس کنیم دغدغه اول کشور اقتصاد است نه مسائل سیاسی.

*ترجمان دغدغه اقتصادی باید در رسانه اولویت باشد، مجلس هم اقتصاد را اولویت خود قرار داده لذا رسانه ها به خصوص رسانه ملی نیز باید این اقدام را داشته باشند و به کارآفرینان که از نسل جوان بوده و مبتکر و باهوش هستند راه دهند تا مطرح شده و جوانان دیگر از آنها اقتباس کنند که همین موضوع باعث ایجاد نشاط اقتصادی در جامعه می شود.

* اقتصاد، کارآفرینی و تولید باید اولویت خارج از جناح بندی‌ها شود و در خصوص ارتباط رسانه و صنعت باید گفت این اعتقاد صحیح است که اگر صنعت رونق پیدا نکند، آگهی به روزنامه داده نمی شود و رونق از روزنامه‌ها نیز گرفته می شود از این رو وظیفه رسانه ها این است که باید از مجلس درباره امور اقتصادی سوال کرده و نقد کنند و از دولت برای اقدامات اقتصادی پاسخ بخواهند.

*تحلیل روشن در این شرایط این است که آیا آنها فقط در موضوع برجام مشکل دارند یا قصد دیگری دارند لذا باید قصد آنها را بشناسید چرا که حرف پر سروصدا زیاد می زنند و ما نباید تریبون حرف مفت آنها شده و اضطراب را در کشور ایجاد کنیم بلکه باید دغلکاری آنها را نمایش دهیم.

*یکی از سیاستمداران آمریکایی سخنی می گوید و ما آن را پوشش می‌دهیم، این در حالی است که گفته او اصلا اهمیت ندارد و فقط ایجاد اضطراب می کند از این رو باید به جای بستر دادن به اهداف آنها، بدل بزنیم و به دنبال ایجاد وفاق باشیم لذا جهت خود را به گونه ای شکل دهید که صلاح کشور در آن است.

*{درباره قانون جامع رسانه} دولت لایحه ای باید در این زمینه ارائه کند که مشکل اصل ۷۵ نداشته باشد که در این زمینه آقای پژمان‌فر پیگیر است همچنین درباره کاغذ مازندران نیز مشکل مسأله جنگل است که ظرفیت آن محدود است و استفاده ناهنجار از جنگل آن را از بین می برد از این رو باید اقدامات دیگری نیز برای تهیه کاغذ صورت گیرد.

*{با تأکید بر ضرورت آموزش به دبستانی ها و دبیرستانی ها در حوزه فضای مجازی}این اقدام باید در حیطه وزارت آموزش و پرورش صورت گیرد.

*حضرت آقا نیز در این خصوص تأکید داشتند که مسائل آسیب شناسی اجتماعی حاشیه نشینی صورت گیرد و در قانون برنامه گنجانده شود لذا فصلی اندازه پذیر در قانون برنامه برای حاشیه نشینی آمد که بتوان آن را مستمرا پیگیری کرد.

* بر این اساس متوجه شدیم بسیاری از حاشیه نشینان املاکی دارند که مالکیت آنها در هاله ای از ابهام است برای همین آب، برق، گاز و تلفن نیز ندارند لذا این قانون گذاشته شد که ۳ سال به آنها این امکانات داده شود و آنها نیز ظرف این مدت به موضوع مالکیت رسیدگی کنند چرا که تهیه غیرقانونی این اقلام نیز باعث مخاطراتی برای آنها شده بود.

*مسأله مسکن و اشتغال حاشیه نشیان از مهم ترین معضلات است که باید برطرف شود اما انجام راهکارها نیز اندکی کند است که باید تسریع شود.

*{درباره سخت گیری هایی که در حوزه خبر و برای انتشار اخبار وجود دارد}برخی خبرنگاران با اخبار خود فضا را سیاه و تیره نشان می دهند که این درست نیست مسائل و مشکلات باید به گونه ای برطرف شود که اقدامات بعدی در راستای حل مشکلات نیز پوشش داده شود لذا این روش علاج و بازدارندگی خواهد بود که فضای جامعه رسانه باید به این سمت حرکت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.