به گزارش تسنیم، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز(سه‌شنبه ۹ آبان) این کمیسیون، با اشاره به اینکه این نشست با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و جهت پاسخگویی به سؤالات نمایندگان تشکیل شد، گفت: اولین سؤال از سوی آقای حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر مطرح شد، مبنی بر اینکه چرا وزارت خارجه در ردیابی اموال بابک زنجانی در خارج کشور با قوه‌قضائیه همکاری نمی‌‌کند؟ که این نماینده پس از پاسخ آقای ظریف‌، درخواست بررسی بیشتر کرد.

وی با اعلام اینکه سؤال حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد از وزیر خارجه مطرح نشد، ادامه داد: سؤال سوم را آقای کریمی‌قدوسی دیگر نماینده مردم مشهد با این عنوان که چرا بدون برآورد اطلاعاتی و امنیتی به کشور فرانسه سفر می‌کنید که همزمان با اجلاس منافقین و دشمنان جمهوری اسلامی باشد که در پاریس گردهم آمده‌اند و شما هم در این سفر موضعی اعتراضی نمی‌گیرید، مطرح کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه پس از پاسخ وزیر امور خارجه،‌ نماینده، سؤال‌کننده قانع نشد، تصریح کرد: سؤال بعدی نیز از طرف آقای کریمی‌قدوسی مطرح شد با این موضوع که چگونه و از چه طریقی ۴ نفر دو تابعیتی در تیم کارشناسی و هیئت مذاکرات هسته‌ای نفوذ کردند؟ که در این مورد هم ایشان از پاسخ آقای ظریف قانع نشد.

وی تأکید کرد: آقای ولی‌الله داداشی نماینده آستارا سؤال بعدی را از وزیر امور خارجه پرسید که درباره علت عدم رفتار متقابل با دولت جمهوری آذربایجان از طرف جمهوری اسلامی ایران بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: نماینده آستارا در مجلس در این باره گفت که در حالی که شهروندان آذربایجان بدون ویزا وارد کشور ما می‌شوند، اما شهروندان ما نمی‌توانند بدون ویزا وارد آذربایجان شوند.

نقوی‌حسینی با ذکر اینکه داداشی از پاسخ ظریف قانع نشد، گفت: در ادامه نشست عصر امروز کمیسیون، آقای حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون و خانم سیده فاطمه حسینی سؤال خود از وزیر امور خارجه را تمدید کردند.

وی اضافه کرد: سؤال بعدی از طرف آقای مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم شادگان مبنی بر علت ضعف عملکرد وزارت خارجه در مورد انتفاضه مردم مظلوم بحرین را مطرح کرد که وزیر خارجه پاسخ داد که ما همیشه از مردم منطقه بحرین حمایت کرده‌ایم و از دولت بحرین خواسته‌ایم که به مطالبات مردم پاسخ مسالمت‌آمیز دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه ناصری‌نژاد از پاسخ ظریف در این باره قانع نشد، اظهار داشت: در نهایت، سؤال آقای نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه از آقای ظریف پرسیده شد مبنی بر اینکه چرا به پرچم اقلیم کردستان عراق ادای احترام کرده است؟

نقوی‌حسینی ادامه داد: آقای ظریف در پاسخ به سؤال قاضی‌پور گفت که حضورش در مراسم، تصمیم نظام و به نفع کشور و نظام بوده و تشریفات مورد نظر نمایندگان را انجام داده است؛ آقای قاضی‌پور در واکنش گفت که با مشورت با آقای محجوب دیگر امضاکننده سؤال، اعلام خواهد کرد که قانع شده است یا خیر؟

وی درباره محتوای بخش دیگری از این نشست که با حضور محمدجواد ظریف برگزار شد، گفت: وزیر خارجه در ابتدای جلسه، شرح کاملی از آخرین وضعیت لغو تحریم‌ها،‌ اجرای برجام و نقص‌عهدهای آمریکایی‌ها ارائه کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.