به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی جعفری نژاد  گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس از طریق فضای مجازی اقدام به سرقت از حساب وی کرده بود، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های بعمل آمده مشخص شد متهم با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی شاکی اقدام به برداشت مبلغ ۴۲ میلیون ریال کرده است.

جعفری نژاد تصریح کرد: با انجام تحقیقات ، متهم مذکور شناسائی و حسب دستور مقام قضائی دستگیر و در مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتا به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را سودجویی عنوان داشت که پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی در پایان توصیه نمود: از در اختیار قرار دادن کارت اعتباری خود به افراد غیر جداً پرهیز نمایید،رمز هایی را انتخاب کنید که غیرقابل حدس بوده و همچنین به هیچ عنوان رمز کارت در کنار کارت بانکی قرار نگیرد، هنگام وارد کردن اطلاعات حساب خود در پرداخت های اینترنتی حتما از کیبورد های مجازی استفاده کنید، از تلفن ثابت منزل، همراه شخصی و محل های مطمئن جهت پرداخت ها استفاده کنید، در صورت پرداخت اینترنتی هزینه تلفن ثابت و همراه ، از محل های مطمئن و دارای مجوز استفاده نموده و تمامی عملیات پرداخت را شخصا انجام دهید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.