به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، نتیجه جدیدترین نظرسنجی شرکت افکارسنجی سیاست عمومی (PPP)، که ماهانه اقدام به برگزاری نظرسنجی درباره ترامپ می‌کند، نشان می‌دهد استقبال از استیضاح ترامپ یک رکورد جدید از زمان طرح این پرسش از سوی برگزار کنندگان نظرسنجی ثبت کرده است.

در پایان ماه اکتبر ۴۹ درصد رای دهندگانی که از سوی این شرکت نظرسنجی دموکرات مورد پرسش قرار گرفتند گفتند، از استیضاح دونالد ترامپ حمایت می‌کنند. در مقابل ۴۱ درصد نیز گفتند که با این استیضاح مخالف هستند.

ماه اکتبر ششمین ماه متوالی است که در آن اکثریت رای دهندگان از استیضاح ترامپ حمایت کرده‌اند. همچنین ماه جاری میلادی رئیس‌جمهور آمریکا شاهد کاهش مجدد میزان محبوبیت خود با نرخ خالص ۷ درصد بود.

دین دبنام، رئیس شرکت PPP گفت: اساسا در حال حاضر هر ماه در ارتباط با ترامپ نظرسنجی می‌کنیم و رکوردی را در کاهش تجربه می‌کنیم.

ماه جاری میلادی برای ترامپ یکی از ماه‌های دشوار ریاست جمهوری او بود که با اعلام کیفرخواست‌هایی از سوی کمیته تحقیقات پرونده ارتباط ترامپ–روسیه از سوی رابرت مولر، بازرس ویژه این کمیته به اوج خود رسید و در همین راستا دو نفر از دستیاران سابق کمپین انتخاباتی ترامپ در بازداشت قرار گرفتند.

با این حال این کیفرخواست‌ها در زمان انجام این نظرسنجی در رسانه‌های منعکس شده بودند اما محتوای آنها انتشار نیافتند. براساس این کیفرخواست‌ها سه نفر شامل پل مانافورت، جورج پاپادوپولوس و یک نفر دیگر متهم شدند.

با این حال اکثریت رای دهندگان گفته‌اند که اعتقادی به اینکه ماجرایی مربوط به مداخله روسیه طبق ادعای ترامپ اخبار دروغ باشند، ندارند و از تحقیقات مولر درباره کمپین ترامپ حمایت کردند.

همچنین طرح‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا برای اصلاحات مالیاتی نیز محبوبیتی نداشته و تنها ۲۹ درصد از رای دهندگان گفتند که طرح مالیاتی حزب جمهوری‌خواه را تایید می‌کنند.

حتی در میان پایگاه حمایتی خود ترامپ نیز این طرح مالیاتی تنها ۶۰ درصد حمایت داشت.

در عین حال محبوبیت ترامپ در میان جمهوری‌خواهان کاهش یافته است.

در ماه سپتامبر ترامپ در نظرسنجی مربوط به کاندیداتوری حزب جمهوری‌خواه برای سال ۲۰۲۰، با ۳۴ درصد رای بیشتر پیشتاز بود اما این ماه او تنها با ۲۱ درصد پیشتاز بود.

در عین حال بیش از یک میلیون نفر در اقدامی به نشانه ابراز نارضایتی از عملکرد ترامپ طوماری را برای استیضاح وی امضا کرده‌اند.

این طومار که از جانب میلیاردری به نام تام استیر، ایجاد شد عنوان کرده که رئیس‌جمهور آمریکا باید به دلیل نقض اعتماد عمومی و سوءاستفاده از آن، برکنار شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.