به گزارش ایسنا، باید توجه کرد که پیش از استفاده از فراورده‌های آرایشی چشمی، دست‌ها را به طور کامل با آب و صابون بشویید. البته اگر عفونت چشمی دارید، از مصرف فرآورده چشمی تا بهبودی کامل خودداری کنید. همچنین در صورت مصرف فراورده چشمی و ایجاد التهاب، مصرف آن فرآورده را سریع متوقف و اگر التهاب باقی ماند، به پزشک متخصص مراجعه کنید. همچنین از مصرف محصولات آرایشی چشم در صورتی که پوست اطراف چشم شما ملتهب است، خودداری کنید.

 

توصیه مهم دیگر این است که هیچگاه محصولات آرایشی چشم خود را با دیگران به صورت مشترک استفاده نکنید؛ در صورت استفاده مشترک از محصولات ممکن است میکروب از یک فرد به فرد دیگر منتقل شود. همچنین از تسترهایی که در فروشگاه‌ها به طور مشترک استفاده می‌شود، خودداری کنید. در عین  حال از فراورده‌های آرایشی قدیمی استفاده نکنید و بدانید حداکثر زمان نگهداری فرآورده، سه ماه بعد از باز شدن درب آن است و مواردی که متوجه تغییر رنگ و بوی فراورده شدید، مصرف آن را متوقف کنید.

توجه کنید که تمامی محصولات آرایشی را در شرایط تمیز نگهداری کنید. عدم رعایت اصول بهداشتی در زمان مصرف فرآورده‌های آرایشی باعث می‌شود باکتری‌ها در محصولاتی از قبیل ریمل و خط چشم رشد کنند و باعث ایجاد عفونت در چشم شوند. به طور مثال برس ریمل را روی میز قرار ندهید، چون باعث آلودگی آن می‌شود، همیشه قبل از مصرف محصولات آرایشی چشم، دستهای‌تان را بشویید. هیچگاه به محصولات آرایشی چشمی، آب اضافه نکنید، چون باعث وارد شدن آلودگی به محصول شده و منجر به آسیب رسیدن به چشم می‌شود.

توصیه می‌شود هنگام حرکت ماشین هیچگاه از محصولات آرایشی چشم استفاده نکنید؛ چون ممکن است توقف ناگهانی باعث ضربه توسط برس ریمل و آسیب به چشم شود. از طرفی باید توجه کنید که محصولات مخصوص چشم را صرفا برای آرایش چشم استفاده کنید. بر این اساس هیچگاه خط لب را به عنوان خط چشم استفاده نکنید؛ چراکه ممکن است آلودگی از لب به چشم منتقل شود؛ همچنین رنگ‌هایی که اجازه استفاده در محصولات لب را دارند، ممکن است اجازه استفاده در محصولات چشمی را نداشته باشند.

بنا بر اعلام معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اگر استفاده از یک محصول باعث التهاب و تحریک چشم شد، استفاده آن را متوقف کنید و در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.