به گزارش ایسنا،  بعد از ظهر امروز معصومه ابتکار پس از ۴ ساعت بازدید از نمایشگاه مطبوعات و در دقایق پایانی حضورش با چند تن از ساکنین شهرک زیتون روبرو شد که به مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست با شهرک سازی در پارک ملی سرخه حصار اعتراض داشتند.

شهرک زیتون در داخل پارک ملی سرخه‌حصار قرار دارد و بعد از واگذاری قسمتی از زمین‌های این منطقه به تعدادی از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در سال 62، مشخص شد که امکان ساخت و ساز در آن نبوده و پارک ملی به همه مردم تعلق دارد. سپس با پیگیری های صورت گرفته امکان دریافت زمین معوض از سوی دولت ایجاد شد، اما معترضین در این زمینه توافق نمی کنند. در حالی که موضوع شهرک زیتون به دلیل تصرف پارک ملی، حل ناشدنی و تصرف غیرقانونی به حساب می آید و باید با دریافت زمین معوض، پارک ملی را رها کنند.

یکی از معترضان در گفت‌وگو با خبرنگار مستقر ایسنا در نمایشگاه گفت: وزارت کشاورزی در سال ۶۴ زمین‌هایی را در منطقه شهرک زیتون از طریق تعاونی به کارمندان خود فروخته است که دارای سندهای تفکیک شده هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در این منطقه بیش از ۱۳۰ خانوار سکونت دارند اما با این وجود آب و برق این منطقه به دستور شورای تامین استان قطع شده است.

به گفته وی، زمانی که این خانوارهای معترض برای تعیین تکلیف منازل و زمین هایشان به فرمانداری مراجعه کرده‌اند به مصوبه ای از مجلس اشاره کرده‌اند که در آن ذکر شده است به منازلی که دارای سند هستند اما مجوز ساخت ندارند به شکل موقت آب و برق تعلق گیرد، با این وجود فرماندار با این ادعا که این مصوبه شامل حال شهرک زیتون نمی شود از تامین آب و برق این منطقه خودداری کرده است. این مساله در کنار نبود سایر خدمات شهری موجب ایجاد انواع بیماری های جسمی و مشکلات بهداشتی برای این شهروندان شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.