به گزارش ایرنا، توافق مذکور پنج سال قبل حاصل شد و سر رسید آن فرا رسیده است، اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می گوید که این توافق به ضرر شرکت های آمریکایی بوده و کسری تجاری این کشور برابر کره جنوبی را بیشتر کرده است.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی امروز به نقل از وزیر تجارت آورده است که اگر ببینیم در مذاکرات با آمریکا بر سر تمدید این توافق به ما زیان وارد می شود ، به آن خاتمه می دهیم.
وی از دولت &#۳۹;مون جائه این&#۳۹; رئیس جمهوری کره جنوبی خواست به او اختیار تام داده شود تا در صورتی که محرز شد کره جنوبی از توافق جدید آسیب می بیند، به آن ملحق نشود.
دو کشور تحت فشار بسیار زیاد دولت ترامپ برای تجدید نظر در این توافق از ماه گذشته میلادی مذاکرات فشرده ای را شروع کرده اند و دولت آمریکا به شدت خواستار تغییر توافقی است که آن را بسیار بد و به ضرر واشنگتن توصیف کرده است.
وزیر تجارت کره جنوبی از دولت خواسته است تیمی قوی و بسیار خبره متشکل از ۸۰ کارشناس و دیپلمات در اختیار او قرار دهد که تبحر کافی در تجارت آزاد داشته باشند.
او افزوده است که تیم قبلی که توافق تجاری با آمریکا را حاصل کرد، نزدیک به 200 عضو کارشناس و دیپلمات داشته است در صورتی که تیم فعلی مذاکره کننده فقط متشکل از 40 نفر است.
وزیر تجارت کره جنوبی هشدار داده است که اگر این کشور نتواند در مذاکره با آمریکا منافع خود را تامین و تضمین کند باید از گفت و گوها با واشنگتن خارج شده و به این توافق پایان دهد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.