حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای ایستگاه مهرآباد حاکی از کاهش میزان ناپایداری جوی طی امروز (۱۲ آبان) نسبت به روز گذشته است و در برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی انتظار می‌رود.

 

وی با بیان اینکه این شرایط جوی طی فردا (۱۳ آبان) کما بیش ادامه دارد، تصریح کرد: در این روز برای بیشتر ساعات وزش باد موثر پیش‌بینی می‌شود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: با افزایش میزان ناپایداری جوی طی روز یکشنبه (۱۴ آبان ماه) وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بین ۵ تا ۷ متر بر ثانیه در برخی ساعات دور از انتظار نیست.

شهبازی با اشاره به اینکه دما طی دو روز آینده افزایش نسبی خواهد یافت، گفت: انتظار می‌رود تا فردا همراه با کاهش نسبی غلظت آلاینده‌ها وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

وی در پایان اظهارکرد: کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص ۱۴۳ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و هم‌اکنون نیز شاخص کیفیت هوا ۱۳۳ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش ایسنا دیروز عصر شاخص کیفیت هوای تهران به دلیل افزایش گرد و غبار، برای ساعاتی بالا رفت و با شاخص ۲۸۸ در شرایط خیلی ناسالم قرار گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.