به گزارش ایرنا، شهرهای عراق طی چند روز گذشته میزبان گرد و غبار شدید بود و حتی این پدیده موجب لغو تعداد زیادی از پروازها به شهرهای بغداد، نجف و کربلا شد.
اما از شب گذشته باران رحمت الهی در شهر کربلا شروع به باریدن کرد و صبح امروز نیز برای دقایقی ادامه داشت.
در حال حاضر جمعیتی میلیونی از زائران به خصوص از ایران و سایر کشورها در کربلا حضور دارند که در موکب ها اسکان یافتند و تعداد زیادی نیز در فضای باز خیابان های اصلی و اطراف حرم و بین الحرمین شب را می گذرانند که بارش باران سبب شد جای خود را ترک و به دنبال پناهگاه باشند.
با توجه به تعداد کثیر زائران در شهر، چنانچه روند بارش باران در روزهای آینده بیشتر شود این موضوع مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

** بلد و سامرا هم حال و هوای اربعینی دارد
از هنگامی که ایرانی ها نیز بطور گسترده به آیین پیاده روی اربعین پیوسته اند، شهرهای بلد و سامرا هم در شمال بغداد حال و هوای اربعینی گرفته اند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حالا چند سالی است که شهر امامین عسکریین میزبان صدها هزار زائری است که از کشورهای مختلف به ویژه ایران برای زیارت اربعین به عراق سفر می کنند.
در طول مسیر حدودا ۱۰۵ کیلومتری بغداد به سامرا چند موکب برای پذیرایی از زائران راه اندازی شده است.

** پیش بینی آب و هوا طی امروز و فردا: 

جمعه ۱۲ آبانماه ۹۶: 
مناطق مرکزی و جنوبی عراق: هوای کمی تا قسمتی ابری و افزایش غبار در روز. 
با نزدیک شدن به ساعات شب بتدریج بر حجم ابرها افزوده شده و باران خفیف همراه گاهی با رعد و برق پیش بینی می شود. 
دمای هوا تغییر چندانی با روز پنجشنبه نخواهد داشت اما بر شدت وزش باد افزوده خواهد شد و سرعت آن به 30 – 40 کیلومتر ممکن است برسد. 

شنبه 13 آبانماه 96: 
مناطق مرکزی و جنوبی عراق: هوا ابری همراه با بارش خفیف در مناطق مرکزی عراق گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می شود. در ساعات پایانی روز از شدت ابرها کاسته خواهد شد. دمای هوا نسبت به روز قبل در مرکز عراق چند درجه در جنوب کمی کاهش می یابد. بادهای جنوب شرقی ملایم تا کمی تند (۱۰ – ۲۰ کیلومتر در ساعت) خواهد بود که در برخی ساعات روز به ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر خواهد رسید و موجب افزایش گرد و غبار می شود. 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.