به گزارش مهر، مجید آقا بابایی در سخنانی به میزان تردد زوار از مرز های کشور اشاره کرد و اظهار داشت: به شکرانه الهی، با همت دست‌اندرکاران و خادمین زوار اربعین حسینی و با همکاری بسیار خوب مردم تا کنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از زوار اربعین حسینی از مرز های زمینی و هوایی عازم عتبات عالیات شدند.

وی افزود: طبق اعلام سفارت عراق تا کنون بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار روادید اربعین حسینی صادر شده است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه ۷۰ هزار روادید برای اتباع افغانستانی مقیم ایران صادر شده است، یادآور شد: صدور نزدیک به ۱۰ هزار روادید اتباع افغانستانی در دست اقدام است که تا فردا انجام می شود.

آقابابایی اضافه کرد: امروز هم دفاتر موقت صدور روادید و کنسولگری های عراق فعال بوده اند و روند صدور روادید بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین همچنین به روند صدور گذرنامه اشاره کرد و بیان داشت: دفاتر صدور گذرنامه از سوی نیروی انتظامی به صورت مستمر فعال است.

وی ضمن در خواست از زوار که بدون داشتن مدارک کامل به مرزها مراجعه نکنند، اظهار داشت: زوار حتما با داشتن مدارک کافی از جمله گذر نامه و روادید به مرز مراجعه کنند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: متاسفانه برخی از زواری که مدارک لازم را به همراه نداشتند توسط نیروی انتظامی به داخل کشور باز گردانده شدند.

آقابابایی با اشاره به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری که قانون باید رعایت شود، از زوار نیز درخواست می شود طبق قانون و با داشتن مدارک کامل به مرز ها مراجعه کنند، ادامه داد: تا کنون ۲۰ هزار نفر از زواری که فاقد مدارک کافی بودند به داخل کشور باز گردادنده شدند.

وی همچنین به تردد در مرز ها اشاره کرد و اظهار داشت: تردد در مرز های چذابه و شلمچه روان است اما در مرز مهران به دلیل وجود خودرو و حجم بیشتر زوار تردد به سهولت انجام می شود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.