به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس خراسان رضوی قادر کریمی در خصوص این گروگان گیری اظهار کرد:  ظهر روز ۲۹مهرماه سرنشینان یک خودروی پژو سواری پسر بچه ۱۲ساله ای را از منطقه خواجه ربیع ربودند و به سرعت متواری شدند.

وی افزود: آدم ربایان غروب همان روز برای خانواده این پسر بچه پیامکی ارسال کرده و درخواست مبلغ ۴۵۰میلیون ریال در قبال آزادی گروگان خود داشتند. آن ها روز بعد نیز با ارسال پیامکی دیگر دوباره درخواست خود را مطرح کردند و از خانواده پسر ۱۲ساله خواستند در این باره چیزی به پلیس نگویند.

کریمی گفت: با گزارش موضوع به فوریت های پلیسی ۱۱۰کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی تحقیقات خود را با توجه به اهمیت موضوع آغاز کردند.

وی ادامه داد: بررسی های پلیس با دستورات تخصصی قاضی حسینی ادامه یافت و کارآگاهان به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد یکی از عاملان ربایش اهل بندرعباس است. کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی بلافاصله با نیابت قضایی به بندرعباس، اعزام و این فرد را دستگیر کردند.

کریمی خاطر نشان کرد: متهم که در برابر ادله و شواهد راهی جز بیان حقیقت نمی‌دید با معرفی دو همدست خود اعتراف کرد که پسر بچه را به یزد انتقال داده و او در آنجا از همدستان خود جدا شده است.

 وی افزود: تحقیقات بعدی پلیس به سرنخ های دیگری رسید که نشان می داد عامل اصلی آدم ربایی و همدستش گروگان خود را به منطقه مسکوتان شهرستان ایرانشهر انتقال داده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: بررسی های تخصصی پلیس نشان داد متهم اصلی آدم ربایی که سر و صورت خود را هنگام ربایش پوشانده بوده از آشنایان خانواده گروگان بوده که با آن ها رفت و آمد نیز داشته است.

کریمی اظهار کرد: کارآگاهان، متهم اصلی پرونده را که برای رد گم کنی به مشهد آمده بود دستگیر و پس از گذشت ۱۳روز از زمان اعلام آدم ربایی، گارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با نیابت قضایی به ایرانشهر اعزام و در عملیاتی مشترک با پلیس منطقه مسکوتان ظهر روزگذشته یک متهم دیگر پرونده را دستگیر و پسر بچه را سالم و صحیح از چنگ آدم ربایان نجات دادند. 

وی افزود: تحقیقات از عاملان آدم ربایی با دستورات قاضی حسینی ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.