به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی،‌ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در یک گردهمایی در شهر مانیسا اعلام کرد: من بار دیگر تاکید می‌کنم که حیات کشور ما از هر چیزی مهمتر است. ما باید جلوی سازمان‌های تروریستی که در خارج از مرزهای ما به بهای زندگی و خون سربازانمان تغذیه شده و مسلح و مورد آموزش قرار می‌گیرند را بگیریم. این حق ما است که گردن این تروریست‌ها را که هر جا هستند بزنیم.

وی‌ ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از مناطق سوریه و عراق به خانه‌های تروریستی تبدیل شده است. ما باید جلوی هرگونه تهدید علیه کشورمان را که از این مناطق می‌آیند بگیریم. ما در این باره از هیچ کس اجازه نمی‌خواهیم.

هشت سرباز ترکیه در دوم ماه نوامبر در منطقه شمدینلی در جنوب شرقی استان هاکاری برای متوقف کردن نیروهای پ.ک.ک کشته شدند.

اردوغان اعلام کرد: عملیات ما علیه تروریست‌ها با استفاده از پهپادهای مسلح و غیرمسلح و اف ۱۶ ادامه دارد.

در حال حاضر تعداد تروریست‌های کشته شده افزایش یافته است.

اردوغان تاکید کرد: پ.ک.ک و نیروهای وابسته به این گروه مانند یگان‌های مدافع خلق، پایگاه‌ها و کمپ‌هایی در عراق و سوریه دارند اما باید این پایگاه‌ها مورد شناسایی قرار گرفته و هرگونه کمپ تروریستی از بین برود. ممکن است ما هر زمانی عملیات انجام دهیم همانند عملیاتی که در جرابلس و الباب انجام داده و در ادلب در حال انجام هستیم.

اردوغان همچنین با اشاره به همکاری نظامی آمریکا با یگان‌های مدافع خلق افزود: هیچ دولت قانونی نمی‌تواند سربازهای خود را در کنار تروریست‌ها قرار دهد. برای ما هرکس که در کنار تروریست‌ها باشد تروریست محسوب می‌شود. این آخرین حرف ما برای کسانی است که با صحبت از اتحاد و شریک استراتژیک و روابط متحدانه ما را بازی می‌دهند.

رئیس‌جمهور ترکیه اضافه کرد: ما این حق را داریم که هرگونه عملیات زمینی و هوایی برای نابودی هرگونه تروریست در ۹۱۱ کیلومتر مرز خود با سوریه انجام دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.