سیده فاطمه حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: آقای سپنتا نیکنام براساس قانون و حق شهروندی در انتخابات شورای شهر یزد شرکت کرده و مورد انتخاب مردم قرار گرفته است و ما به عنوان نماینده مردم در مجلس باید پای این انتخاب بایستیم.

وی با بیان اینکه «نظارت بر انتخابات شوراها به عهده مجلس است» گفت: مجلس باید برای رفع ممانعت از ورود ایشان به شورای شهر یزد اقدام عملی کند. موضع مجلس هم در این زمینه روشن است و قانون صراحت لازم را دارد. رئیس مجلس هم تاکید دارند که موضوع به شورای حل اختلاف ارجاع شود و انتظار داریم که موضوع پیگیری شود.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: آنچه در این شرایط حساس اقتصادی و با وجود ابرچالش‌های اقتصادی به نظر می‌رسد این است که این کار باعث ایجاد فضا خواهد شد به این معنی که هر قانونی ممکن است مدت‌ها بعد از مهلت قانونی از سوی شورای نگهبان مورد ایراد واقع شود. بدین ترتیب بی ثباتی در حوزه قوانین به وجود می آید و بخش خصوصی و اقتصاد کشور هم امنیت لازم برای جذب سرمایه گذاری را پیدا نخواهد کرد. به نظر می رسد با توجه به قوانین موجود ممانعت از عضویت ایشان به عنوان عضو شورای شهر بایستی مرتفع گردد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.