به گزارش ایسنا، حشمت الله فلاحت‌پیشه در مراسم یوم الله ۱۳ آبان کرمانشاه با اشاره به توهین مستقیم ترامپ به مردم ایران در اظهارات اخیرش، اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا با تروریست خواندن ایران و خلیج ع.ر.ب.ی نامیدن خلیج فارس هم به مردم ما توهین کرد و هم جغرافیای ایران اسلامی را زیر سوال برد.

وی با اشاره به اینکه ترامپ با این کار به همگان ثابت کرد که هیچ شناختی از جغرافیای ایران زمین ندارد، اضافه کرد: اظهارات اخیر ترامپ نشان از این دارد که آمریکایی ها از صلابت و ثبات ایران اسلامی ناراحت هستند.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز اگر ما افتخار شکست تروریست‌ها در افغانستان، سوریه، عراق، بحرین و ... را داریم، ننگ آمریکا سخن گفتن از جنگ‌هایی در  ویتنام، عراق و افغانستان و ... است که آمریکا شروع کننده آنها بوده و هنوز مثل زخم سرباز هستند.

فلاحت پیشه با تاکید بر اینکه امروز آمریکا با توان موشکی ایران مشکل دارد، بیان کرد: آنچه مایه ناراحتی آمریکایی‌ها شده این است که آنها ۱۰ سال از فناوری موشکی ایران دور هستند.

 فلاحت پیشه سپس با اشاره به تهدیدات مداوم آمریکایی ها و صحبت کردن آنها از گزینه نظامی گفت: دلیل اصلی حمله نکردن آنها به ایران این است که ما دست روی گلوی اسرائیل گذاشته‌ایم و نماد آن موشک‌هایی است که می‌توانند حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان کنند.

وی با اشاره به اقتدار کنونی ایران اسلامی گفت: امروز و در شرایطی که آمریکا در فلاکت افتاده، ایران اسلامی با اقتدار مسیر اقتدار و پیشرفت خود را ادامه می‌دهد، کما اینکه اگر ایران نبود امروز داعش به مرزهای اروپا رسیده بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سپس با اشاره به تحریم های گاه و بی گاه آمریکایی‌ها علیه ایران، اظهار کرد:  آمریکایی‌ها زمانی که با تحریم کردن ایران به جایی نرسیدند به فکر طراحی یک فتنه بین المللی افتاده و تلاش کردند تا پرونده هسته ای ما را به شورای امنیت ببرند و پس از تلاش های یازده ساله توانستند تحریم های بین المللی علیه ایران طراحی کنند.

وی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر قابل اعتماد نبودن آمریکا، اظهار کرد: اعمال اولین تحریم‌ها در همان آغاز امضای برجام علیه ایران مهر تاییدی بر بیانات مقام معظم رهبری بود و امروز هم می بینیم که رفتارهای ترامپ و اوباما حتی در ظاهر هم شبیه هم هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه سپس با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) اظهار کرد: سفارت آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در واقع نقش ستون پنجمی را ایفا می‌کرد و تمام وقایع  برای ضربه زدن به نظام در این مرکز طراحی می شد.

فلاحت پیشه با بیان اینکه کانون فتنه در سفارت آمریکا بود، اظهار کرد:  وقایع ۱۳ آبان به اندازه شکل‌گیری انقلاب اسلامی اهمیت داشت، زیرا در این روز پایگاه و ستون پنجم دشمن در هم شکسته شد.

فلاحت‌پیشه با اشاره به ناموفق بودن سیاست‌های آمریکا در مورد ایران بیان کرد: به اذعان آمریکایی‌ها ایران تنها کشوری در دنیا است که نمی توانند سیاست‌های خود را در قبال آن پیش ببرند و دستیابی به این مهم به دلیل تسخیر کانون فتنه توسط ایرانیان است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از حضور مردم در مراسم ۱۳ آبان، اظهار کرد: حضور پرشور دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در تجمع ۱۳ آبان نشان از درک عملی و واقعی مردم از شیطان صفتی ایالات متحده آمریکا است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.